سامسونگ مدل‌های ۲۰۲۱ مانیتور گیمینگ سری ادیسه را معرفی کرد

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ سه مدل جدید از مانیتورهای گیمینگ سری ادیسه معرفی کرده است که مدل بالارده، G70A نام دارد و از درگاه HDMI 2.1 برای ارائه‌ی خروجی 4K در حالت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.
تبلیغات

سامسونگ امروز جدیدترین مدل‌های مانیتور گیمینگ سری ادیسه را معرفی کرد که برخلاف مدل‌های سال گذشته‌ی میلادی، از صفحه‌نمایش فلت به جای پنل منحنی استفاده می‌کنند. مدل‌های جدید مانیتورهای گیمینگ سامسونگ از نام‌های G50A ،G30A و G70A برخوردار هستند.

به گزارش GSMArena، اG70A که در میان سه محصول جدید سامسونگ مدل بالارده‌ محسوب می‌شود؛ مانیتوری ۲۸ اینچی که پنل IPS LCD و رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد و نرخ نوسازی آن به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. نرخ متوسط روشنایی مانیتور G70A به‌صورت متوسط روی ۳۰۰ نیت قرار دارد؛ اما کاربر می‌تواند آن را تا ۴۰۰ نیت افزایش بدهد. از ویژگی‌های G70A می‌توان به پشتیبانی از DisplayHDR 400، فری‌سینک پریمیوم پرو AMD و جی‌سینک انویدیا اشاره کرد.

مانیتور ادیسه G70A سامسونگ

در پنل پشتی مانیتور G70A سامسونگ، کاربران به یک درگاه دیسپلی‌پورت ۱.۴ و دو درگاه HDMI 2.1 دسترسی خواهند داشت. استفاده از درگاه HDMI 2.1 برای علاقه‌مندان به کنسول‌های نسل نهمی اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا اجازه می‌دهد پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس را به مانیتور جدید سامسونگ متصل و از خروجی 4K در حالت ۱۲۰ هرتز استفاده کرد.

سامسونگ قابلیتی به نام Auto Source Switch Plus به مانیتور خود افزوده است که اجازه می‌دهد با روشن شدن دستگاه متصل به آن، روشن شود و روی خروجی متناسب با دستگاه سوییچ کند. این ویژگی اجازه می‌دهد اگر چند دستگاه به مانیتور متصل باشد، برای استفاده از هر کدام نیازی به رفتن به منوی مانیتور و تنظیم روی خروجی مورد نظر نداشته باشید و با روشن شدن دستگاه، خروجی مانیتور به‌صورت خودکار تنظیم شود.

مانیتور ادیسه G50A سامسونگ

در جایگاه بعدی G50A قرار دارد؛ این مانیتور سامسونگ با صفحه‌نمایش ۲۷ اینچی، پنل IPS LCD و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل که نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول سامسونگ قادر به پشتیبانی از HDR10 است و میزان روشنایی آن به ۳۵۰ نیت می‌رسد. ازجمله ویژگی‌های G50A می‌توان به پشتیبانی از فری‌سینک پریمیوم AMD و جی‌سینک انویدیا اشاره کرد.

مانیتور G50A از یک درگاه دیسپلی‌پورت ۱.۲ و یک درگاه HDMI 2.0 بهره می‌برد. در گزارش آمده است که G50A و G70A از ویژگی‌هایی مانند تصویر در تصویر، تصویر کنار تصویر، حالت کاهش تأخیر ورودی، رابط کاربری سوپر آرنا گیمینگ، اجرای بازی در حالت فوق عریض و امکان فعال‌سازی ویژگی CoreSync Lighting برخوردار هستند. گفته می‌شود هر دو مدل از زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه استفاده می‌کنند.

مانیتور ادیسه G30A سامسونگ

مدل پایین‌رده میان سه محصول معرفی‌شده، مانیتور G30A نام دارد که در ابعاد ۲۴ و ۲۷ اینچی روانه‌ی بازار می‌شود. سامسونگ برای این محصول خود از پنل VA استفاده کرده است که رزولوشن FHD به کاربر ارائه می‌دهد. نرخ نوسازی هر دو مدل G30A به ۱۴۴ هرتز می‌رسد و فاقد ویژگی HDR است.

این مانیتور سامسونگ از نرخ روشنایی ۲۵۰ نیت بهره می‌برد و تنها از حالت فری‌سینک پریمیوم AMD استفاده می‌کند و خبری از جی‌سینک انویدیا نیست. G30A دارای یک درگاه دیسپلی‌پورت ۱.۲ و یک درگاه HDMI 1.4 است. هر سه مانیتور جدید سامسونگ تنها در رنگ مشکی عرضه می‌شوند. متأسفانه شرکت کره‌ای هنوز اعلام نکرده است که مانیتورهای جدید سری ادیسه در چه زمانی و با چه قیمتی روانه‌ی بازار خواهند شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات