جی‌اس‌ام آرنا: پردازنده گرافیکی مبتنی بر RDNA2 اگزینوس، ۳۰ درصد سریع‌تر از Mali-78 است

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود پردازنده‌ی گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA2 که AMD برای سامسونگ ساخته است، حدود ۳۰ درصد سریع‌تر از آخرین مدل پردازنده‌ی گرافیکی ARM عمل می‌کند.
تبلیغات

چندی پیش خبری منتشر شد که سامسونگ با AMD وارد همکاری نزدیکی شده است تا برای تراشه‌های اگزینوس شرکت کره‌ای، پردازنده‌ی گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA2 طراحی و تولید شود. این همکار می‌تواند دستاورد بزرگی برای سامسونگ و پیشرفت قابل توجهی برای دستگاه‌ها و گجت‌های قابل حمل مانند گوشی هوشمند، تبلت و پوشیدنی‌ها باشد.

پردازنده‌های گرافیکی با معماری RDNA2 به معنی آمدن ویژگی‌های محبوبی مانند فناوری رهگیری پرتو به گوشی‌های هوشمند خواهد بود و سامسونگ با جدیت تمام به دنبال محقق شدن چنین امری است. GSMArena گزارش می‌دهد که عملکرد پردازنده‌های گرافیکی شخصی‌سازی‌شده‌ی AMD، به‌مراتب بهتر از مدل‌های فعلی سری Mali شرکت ARM است.

بر اساس آزمایشی که صورت گرفته، تراشه‌ی جدید اگزینوس سامسونگ به برخورداری از پردازنده‌ی گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA2 شرکت AMD توانسته است ۳۰ درصد سریع‌تر از Mali-78 عمل کند؛ پردازنده‌ی گرافیکی که در تراشه‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ گلکسی اس ۲۱ الکترای سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ARM چندی پیش اعلام کرد که پردازنده‌ی گرافیکی نسل بعدی این شرکت Mali-G710 نام دارد و می‌تواند ۲۰ درصد سریع‌تر از Mali-78 عمل کند. با این حساب، حتی پردازنده‌ی گرافیکی نسل بعدی ARM نیز به توانمندی پردازنده‌ی گرافیکی AMD برای تراشه‌های اگزینوس نمی‌رسد و گویا برگ برنده در دست شرکت کره‌ای خواهد بود.

برتری پردازنده‌ی گرافیکی AMD برای تراشه‌های اگزینوس تنها به توان بالاتر پردازش داده‌ها نیست؛ بلکه ویژگی‌هایی مانند رهگیری پرتو و سایه‌زنی پیشرفته با نرخ متغیر نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد تا به افزایش سطح گرافیک بازی‌های اندرویدی کمک کنند.

آنچه از گفته‌ها می‌توان برداشت کرد، تراشه‌ی بعدی سامسونگ که مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی AMD با معماری RDNA2 خواهد شد، اگزینوس ۲۲۰۰ نام دارد که به احتمال فراوان برای قدرت بخشیدن به پرچم‌داران بعدی سری گلکسی اس در کنار تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات