اپل یک جمله تبلیغاتی Pro Display XDR را در شعبه بریتانیای سایت خود حذف کرد

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اداره‌ی استاندارد تبلیغات در بریتانیا پس از تحقیقاتی از اپل درخواست کرد عبارت «بسیار فراتر از HDR» را از صفحه‌ی مانیتور Pro Display XDR در شعبه‌ی بریتانیای وب‌سایت رسمی‌اش حذف کند.
تبلیغات

اپل به‌دنبال تحقیقات گسترده‌ی اداره‌ی استاندارد تبلیغات در بریتانیا، تغییراتی در بازاریابی‌اش برای مانیتور Apple Pro Display XDR در این کشور اعمال کرد. به‌گزارش انگجت، اپل هفته‌ی گذشته پرونده‌ای که با اداره‌ی استاندارد تبلیغات بریتانیا در جریان بوده، غیررسمی حل‌و‌فصل کرده است. 9to5Mac ادعا می‌کند این پرونده به مانیتور ۳۲ اینچ رتینای 6K اپل ارتباط داشته است.

به‌عنوان نتیجه‌ی پرونده‌ی جدید، اپل از‌این‌پس از عبارت «بسیار فراتر از HDR» برای بازاریابی مانیتور Pro Display XDR در صفحه‌ی رسمی این محصول در شعبه‌ی بریتانیای وب‌سایتش استفاده نمی‌کند. گفته می‌شود اداره‌ی استاندارد تبلیغات گزارش‌هایی با محوریت این جمله‌ی تبلیغاتی دریافت و تحقیقاتی آغاز کرده است و درنتیجه‌ی این تحقیقات، از اپل خواسته شد جمله‌ی مذکور را حذف کند. اپل مدعی شده بود مانیتور ۳۲ اینچی‌اش با XDR (گستره‌ی داینامیکی شدید) و فناوری نور پس‌زمینه‌اش، روشنایی و کنتراست و رنگ را وارد سطح جدیدی می‌کند که بسیار فراتر از HDR است. 

صفحه‌ی رسمی Pro Display XDR در وب‌سایت اپل بریتانیا شامل متن جدیدی است که اعلام می‌کند این مانیتور از ۹۹ درصد فضای رنگی وسیع P3 پشتیبانی می‌کند و مقدار پوشش این فضای رنگی در مانیتور اپل به ۱۰۰ درصد نمی‌رسد. ازآنجاکه تحقیقات اداره‌ی استاندارد تبلیغات صرفا به شعبه‌ی بریتانیای وب‌سایت اپل ارتباط داشت، هیچ تغییری در صفحه‌ی Pro Display XDR در دیگر شعبه‌های وب‌سایت اپل اعمال نشده است.

افزون‌براین، اداره‌ی استاندارد تبلیغات بریتانیا سؤال‌هایی درباره‌ی ادعای اپل مبنی‌بر استفاده از نسبت کنتراست ۱.۰۰۰.۰۰۰:۱ در Pro Display XDR مطرح کرد. 9to5Mac می‌گوید این شرکت در حال انجام آزمایش‌هایی مستقل است تا درستی این موضوع را بسنجد؛ اما حین انجام آزمایش، این ادعا روی وب‌سایت اپل باقی می‌ماند. انگجت می‌نویسد اپل فعلا به درخواست این رسانه برای ارائه‌ی توضیح پاسخ نداده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات