سامسونگ در دهه اخیر بیش‌از ۲٫۹ میلیارد دستگاه گوشی عرضه کرده است

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
قابلیت Always on Display جدید گلکسی S24 و S24 پلاس
سامسونگ در دهه‌ی گذشته بسیار پرکارتر از رقبایش بوده و تعداد زیادی گوشی روانه‌ی بازار کرده است.
تبلیغات

سامسونگ، طی ۱۵ سال گذشته همواره در بازار گوشی‌های هوشمند یکه‌تازی کرده است. این شرکت با تصاحب جایگاه نخست ازنظر میزان فروش گوشی‌های هوشمند برای بیش از یک‌دهه، همچنان از رقبای بزرگی مثل اپل پیشی می‌گیرد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد غول فناوری کره‌ی جنوبی در طول دهه‌ی گذشته نزدیک‌به سه میلیارد دستگاه گوشی هوشمند روانه‌ی بازار کرده که رکورد خیره کننده‌ای به‌حساب می‌آید؛ به‌خصوص وقتی که عملکرد این شرکت را با رقبایش مقایسه کنیم.

بر اساس داده‌های IDC، سامسونگ از فصل اول ۲۰۱۴ تا فصل اول ۲۰۲۴، حدود ۲٫۹۳ میلیارد گوشی هوشمند عرضه کرده است. این شرکت با اختلاف قابل‌توجهی، پرفروش‌ترین شرکت سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود و اپل در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

اپل در دهه‌ی اخیر حدود ۲٫۲ میلیارد آیفون عرضه کرده است و اختلاف ۳۳ درصدی با سامسونگ دارد. سامسونگ در دهه‌ی اخیر گوشی‌های هوشمند بیشتری نسبت‌به کل گوشی‌های فروخته‌شده‌ی شیائومی، ویوو و هواوی عرضه کرده است.

با وجود کاهش سالانه‌ی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ و افت ۱۰ درصدی سهم بازار این برند در دهه‌ی گذشته و همچنین افزایش دو درصدی سهم اپل در همین بازه‌ی زمانی، شرکت آمریکایی موفق به پیشی‌گرفتن از رقیب کره‌ای نشد.

به‌نظر می‌رسد سال ۲۰۲۳ برای سامسونگ بسیار فوق‌العاده بوده است، زیرا این شرکت موفق شد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود را به ۲۸۶٫۶ میلیون دستگاه برساند و عملکرد نسبتاً ضعیفش را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ جبران کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات