نرخ رضایت خریداران گوشی‌ سامسونگ هم‌سطح آیفون شد

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی های گلکسی S24 و S24 پلاس کنار هم
سطح رضایت مردم آمریکا از گوشی‌های سامسونگ به سطح رضایت از گوشی‌های اپل رسیده است.
تبلیغات

شاخص رضایت مشتری آمریکا (ACSI) هر سال بهترین برندهای گوشی را براساس نظر کاربران معرفی می‌کند. اپل از مدت‌ها قبل در این معیار پیشرو بوده و در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به‌ترتیب امتیاز ۸۰ و ۸۱ و ۸۲ از ۱۰۰ را کسب کرده است.

سامسونگ همواره از مدعیان شاخص رضایت بوده است و در سال ۲۰۲۲، امتیازی مشابه اپل (۸۰) کسب کرد؛ اما در سال ۲۰۲۳ با امتیاز ثابت ۸۰، جایگاه اول را از دست داد. غول کره‌‌ای در چرخه‌ی سالانه ی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ با افزایش امتیاز خود به ۸۲، باردیگر توانست در حوزه‌ی رضایت مشتریان گوشی‌های هوشمند در جایگاهی هم‌سطح اپل قرار بگیرد.

نتایج نظرسنجی ACSI که بین آوریل ۲۰۲۳ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲) تا مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) انجام شد، از مصاحبه با ۱۲،۴۱۴ نفر کاربر آمریکایی به‌دست آمده است و نشان می‌دهد سامسونگ درزمینه‌ی سهولت استفاده از سیستم‌عامل و کیفیت نمایشگر با اپل برابری می‌کند.

نرخ رضایت مردم آمریکا از برندهای گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴
ACSI

درحالی‌که اپل و سامسونگ برای کسب رتبه‌ی اول رضایت مشتریان رقابت تنگاتنگی دارند، گوگل با کاهش امتیاز به سطح سال ۲۰۲۲ خود بازگشت. به‌نظر می‌رسد کاربران در بخش رضایت کلی، طراحی، عمر باتری، نمایشگر و سایر امکانات، گوشی سامسونگ و گوشی آیفون را به گوشی گوگل ترجیح می‌دهند.

از نکات جالب دیگر در نظرسنجی ACSI، می‌توان به پیشرفت چشمگیر موتورولا اشاره کرد که توانست روند نزولی خود را از امتیاز ۷۷ در سال ۲۰۲۲ و ۷۵ در ۲۰۲۳، متوقف کند و در سال ۲۰۲۴ مجدداً به امتیاز ۷۷ برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات