گوگل فاش کرد: آیفون در «پاییز ۲۰۲۴» به RCS مجهز می‌شود

پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
iOS 16 Visual Look Up
بر اساس اعلام گوگل، استاندارد پیام‌رسانیِ RCS در پاییز ۲۰۲۴ وارد گوشی‌های اپل می‌شود.
تبلیغات

گوگل صفحه‌ی جدیدی به وب‌سایت رسمی پیام‌سان پیش‌فرض اندروید (Google Messagesّ) اضافه کرده است که اعلام می‌کند پشتیبانی از استاندارد پیام‌رسانیِ RCS در «پاییز ۲۰۲۴» وارد گوشی آیفون می‌شود.

بخشی از صفحه‌ی جدید سایت گوگل مسیجز که به مزایای RCS (نظیر ارسال ویدیو و عکس باکیفیت، نشانگر تایپ و تجربه‌ی بهتر در گروه‌های چندنفره) اشاره دارد، می‌گوید که این استاندارد «به‌زودی به iOS می‌آید.» در ادامه‌ی آن بخش، به «پاییز ۲۰۲۴» اشاره شده است.

اپل در اواخر سال ۲۰۲۳ در بیانیه‌ای غیرمنتظره گفت که پشتیبانی از استاندارد RCS را «قبل از پایان سال آینده» وارد آیفون می‌کند. همین موضوع باعث شد که بسیاری از کاربران تصور کنند RCS نه با iOS 17 بلکه با iOS 18 در دسترس کاربران آیفون قرار می‌گیرد. افشاگریِ گوگل، آن فرضیه را تقویت می‌کند.

فعلا مشخص نیست که RCS با انتشار اولیه‌ی iOS 18 وارد آیفون می‌شود یا اپل آن را برای یکی از به‌روزرسانی‌های بعدی iOS 18 نگه می‌دارد.

به‌لطف استاندارد RCS، برای اولین‌بار می‌توان ازطریق ارسال پیام در بین پیام‌رسان‌های پیش‌فرض اندروید و آیفون به قابلیت‌های موجود در پیام‌رسان‌های مدرن دسترسی پیدا کرد. توجه کنید فعال‌سازی RCS نیازمند اقدام اپراتورها است و این ویژگی فعلا در ایران ارائه نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات