آیفون در چین شیرجه زد؛ افت ۳۳ درصدی فروش گوشی‌های اپل

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
فروش آیفون در چین طی یک ماه نسبت‌ به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد کاهش یافت.
تبلیغات

گزارشی از آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین نشان می‌دهد برندهای خارجی در دومین ماه سال ۲۰۲۴ حدود ۲٫۴ میلیون گوشی هوشمند را روانه‌ی بازار این کشور کرده‌اند. اپل همچنان تنها شرکتی است که سهم قابل‌ توجهی در بازار موبایل چین دارد.

به‌نوشته‌ی بلومبرگ، فروش گوشی آیفون در ماه فوریه (بهمن و اسفند) در چین کاهش یافته و این یعنی اپل برای سه ماه متوالی با روند کاهش فروش در این کشور مواجه شده است.

غول فناوری کوپرتینویی در ماه ژانویه (دی و بهمن) حدود ۵٫۵ میلیون دستگاه آیفون روانه‌ی بازار چین کرد که ۳۹ درصد درمقایسه‌با مدت مشابه سال ۲۰۲۳ کمتر بود. فروش آیفون در ماه دسامبر (آذر و دی) نسبت‌ به بازه‌ی زمانی مشابه سال ۲۰۲۳ با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شد.

اپل در چین راه بسیار سختی برای معکوس‌کردن روند کاهش فروش آیفون دارد. فروش گوشی‌های ساخت اپل در سال ۲۰۲۳ روندی کاهشی داشت و طبق پیش‌بینی‌ها این روند در سال ۲۰۲۴ با شدت بیشتر ادامه خواهد یافت. اپل درحال‌حاضر برای افزایش میزان خرید گوشی آیفون در چین به اعمال تخفیف‌های چشمگیر روی آورده است.

تلاش‌های اپل برای مقابله با کاهش فروش آیفون در چین احتمالاً به‌دلیل تصمیم این کشور برای ممنوع‌کردن آیفون در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی با مشکل مواجه خواهد شد. چین تعداد زیادی شرکت دولتی در حوزه‌های تولید برق، ساخت بندرهای دریایی، معدن، تولید، آموزش و بازارهای سرمایه‌گذاری دارد که کارکنان آن‌ها اکنون دیگر نمی‌توانند از آیفون استفاده کنند.

اپل همچنین باید با علاقه‌ی جدید مردم چین به گوشی هواوی سری میت ۶۰ مقابله کند؛ دستگاهی که چند هفته قبل‌از آیفون ۱۵ عرضه شد و خریداران چینی استقبال خوبی از آن داشتند.

شرکت تحقیقاتی کانالیس می‌گوید فروش گوشی‌های هوشمند چین به‌طور کلی در ماه فوریه کاهش یافت. تحلیلگران انتظار دارند فروش گوشی آیفون ۱۵ در سال جاری همچنان کاهش پیدا کند و این درحالی است که رقبای اندرویدی با ادغام هوش مصنوعی در محصولات جدیدشان، سعی دارند سهم بیشتری از بازار را به‌دست آورند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات