گوگل با الهام از وان پلاس اوپن، قابلیتی جدید به پیکسل فولد می‌آورد

جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پیکسل فولد گوگل در رنگ های مشکی و سفید
گوگل قابلیت Swipe Up to Continue را برای همه‌ی اپلیکیشن‌های پیکسل فولد در دسترس قرار خواهد داد.
تبلیغات

گوشی پیکسل فولد اولین تجربه‌ی گوگل در بازار گوشی‌های تاشدنی به حساب می‌آید و این شرکت نخستین گام خود را محکم برداشته است. شرکت‌های بسیاری مانند سامسونگ، وان‌پلاس، موتورولا و شیائومی تجربه‌ی بیشتری نسبت به گوگل در زمینه‌ی ساخت گوشی‌های تاشدنی دارند و رقبای سرسختی برای این شرکت به حساب می‌آیند؛ چراکه گوشی‌های تاشدنی جذابی از لحاظ سخت‌افزار و نرم‌افزار عرضه کرده‌اند.

وب‌سایت Android Police پس از بررسی کد دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ی اندروید ۱۵ فهمیده است که گوگل می‌خواهد همچون گوشی وان پلاس اوپن، پیکسل فولد را به قابلیت Swipe Up to Continue مجهز کند.

گزینه‌های انتقال اپلیکیشن‌ها به نمایشگر جلویی گوشی پیکسل فولد گوگل

گوشی وان پلاس اوپن به کاربران امکان می‌دهد که در هنگام بستن گوشی، هر اپلیکیشنی را که در صفحه‌نمایش بزرگ‌تر استفاده‌ می‌کردند، در حالت بسته به نمایشگر کوچک‌تر منتقل کنند. کاربران با کشیدن انگشت به سمت بالا روی صفحه‌ی قفل می‌توانند قفل را باز کنند و به استفاده از اپلیکیشن مورد نظر ادامه دهند.

گوشی گوگل پیکسل فولد، محدودیت‌هایی را برای استفاده از قابلیت Swipe Up to Continue اعمال کرده است.

حالت‌های مختلفی برای نمایشگر بیرونی پیکسل فولد در نظر گرفته شده است. اولین گزینه این است که همیشه وقتی دستگاه در حالت بسته قرار دارد، نمایشگر بیرونی روشن باشد.

گزینه‌ی دوم این است که نمایشگر بیرونی هرگز روشن نشود و حالت سوم این است که فقط برای اپلیکیشن‌هایی که نمایشگر را فعال نگه می‌دارند (مثل بازی یا ویدیو) روشن شود.

محدودیت‌های قابلیت Swipe Up to Continue باعث می‌شوند که کاربران نتوانند برنامه‌هایی مانند گوگل مپ را به نمایشگر جلویی گوشی انتقال دهند؛ اما اکنون به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد با الهام از گوشی وان‌پلاس اوپن،‌ قابلیت Swipe Up to Continue را برای اپلیکیشن‌های دیگر نیز ارائه دهد؛ بنابراین این ویژگی دیگر تنها مختص اپلیکیشن‌هایی که نمایشگر را فعال نگه می‌دارند، نخواهد بود.

کاربران می‌توانند گزینه‌ای را انتخاب کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد تا زمانی که اپلیکیشن مورد نظر در نمایشگر جلویی فعال است، نمایشگر روشن بماند. این قابلیت باعث می‌شود کاربران بتوانند به‌راحتی اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌ی خود را از نمایشگر داخلی به نمایشگر بیرونی منتقل کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات