سونی از بزرگ‌ترین بازار موبایل دنیا خارج می‌شود؟

جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
کلوزآپ دوربین‌های اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی - Sony Xperia 1 V از نمای دیگر
سونی ممکن است به‌زودی کسب‌و‌کار گوشی‌های هوشمند خود را به‌طور کامل از بازار بزرگ چین خارج کند.
تبلیغات

سونی ممکن است درحال برنامه‌ریزی برای تغییر اساسی در استراتژی کسب‌و‌کار موبایل خود باشد. گزارش‌های متعدد رسانه‌های چینی نشان می‌دهند که غول ژاپنی درحال بررسی خروج از بازار رقابتی چین است.

طبق گزارش مای‌درایورز، مدل جدید گوشی سونی در چین عرضه نخواهد شد و بخش موبایل این شرکت ممکن است به‌طور کامل با بزرگ‌ترین بازار گوشی دنیا خداحافظی کند.

علت اصلی تصمیم سونی هنوز مشخص نیست؛ اما ممکن است به این دلیل باشد که گوشی‌های هوشمند سونی برای به‌دست‌آوردن سهم بازار در چین با مشکل مواجه شده‌اند.

سفر سونی به بازار موبایل چین بیش از یک دهه‌ی پیش با خرید سهام اریکسون آغاز شد. این مسیر در ابتدا موفقیت‌آمیز بود؛ اما سونی در ادامه‌ی رقابت با مشکل مواجه شد. در نتیجه، سونی اکنون تنها بخش کوچکی از بازار گوشی‌های هوشمند چین را در اختیار دارد.

خروج سونی از بازار چین، حضور این شرکت را در صنعت موبایل از بین نخواهد برد. تخصص سونی در سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند تضمین می‌کند که این شرکت همچنان به‌عنوان یک بازیگر اصلی در بازار باقی خواهد ماند.

طبق گزارش‌های تأییدنشده، سونی قصد دارد اولین فناوری امضای دیجیتال دوربین را در نسل بعدی گوشی‌های اکسپریا بگنجاند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد که عکس‌ها را مستقیماً در دوربین امضا و از اعتبار آن‌ اطمینان حاصل کنند تا از جعل و دستکاری تصاویر اصلی جلوگیری شود.

یکی دیگر از گزارش‌ها، مشخصات دوربین Xperia 1 VI را فاش کرده است و به سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی برای هر سه دوربین اشاره می‌کند. با این حال، هنوز جزئیاتی در مورد قیمت گوشی، تاریخ و محل عرضه‌ی این دستگاه‌ منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات