گلکسی S21 اولترا همان موبایلی است که به ماهواره‌های استارلینک متصل شد

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ در دست
اسکرین‌شات پست ایلان ماسک مشخص کرد دستگاه استفاده‌شده برای اتصال مستقیم ماهواره‌ به‌ گوشی، گلکسی S21 اولترا بوده است.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، اعلام کرد که استارلینک با استفاده از یک گوشی سامسونگ به اوج سرعت دانلود برای سرویس ماهواره‌به‌گوشی خود دست‌ یافته است.

ماسک نام دستگاه را اعلام نکرد، اما حالا مشخص شده که آزمایش با استفاده از گلکسیS21 اولترا و با همکاری یکی از اپراتورهای ایالات متحده انجام شده است.

طبق پست ایکس ایلان ماسک، سرویس مستقیم ماهواره‌به‌گوشی استارلینک به حداکثر سرعت دانلود ۱۷ مگابیت‌در‌ثانیه دست یافت. بررسی شماره‌سریال تلفن ذکرشده در اسکرین‌شات نشان داد که این گوشی احتمالاً نسخه‌ی نقره‌ای گلکسی S21 اولترا (با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت) از اپراتور ورایزن بوده است.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا نرم‌افزار خاصی برای اتصال به ماهواره ندارد. در سرویس ماهواره‌به‌گوشی، دستگاه برای اتصال به ماهواره به سخت‌افزار خاصی نیاز پیدا نخواهد کرد. بنابراین، حتی زمانی که هیچ شبکه‌ی تلفن‌ همراه معمولی در آن نزدیکی نباشد، می‌توان از امکان تماس و پیامک استفاده کرد.

گوشی آیفون ۱۴ و مدل‌‌های جدید‌تر گوشی آیفون دارای سخت‌افزار ویژه‌ای برای اتصال مستقیم به ماهواره‌ها هستند؛ اما آیفون اینترنت ماهواره‌ای ندارد. سامسونگ برخلاف انتظار ویژگی مشابه اتصال ماهواره‌ای را برای گلکسی S24 ارائه نکرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات