گوشی‌های ارزان جدید TCL با نمایشگر ۹۰ هرتزی و تراشه‌ی مدیاتک معرفی شدند

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی TCL 50 SE و TCL 50 5G روی میز
تی‌سی‌ال در MWC امسال دو گوشی مقرون‌به‌صرفه به‌نام TCL 50 SE و TCL 50 5G را با تراشه‌ی مدیاتک و نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی کرد.
تبلیغات

برند TCL‌ در رویداد MWC 2024 حضور فعالی دارد و در کنار محصولات مختلف از گوشی‌های سری ۵۰ خود نیز رونمایی کرد. TCL 50 5G و TCL 50 SE گوشی‌های پایین‌رده‌ی جدید این شرکت محسوب می‌شوند که با هدف ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری جذاب برای افرادی که بودجه‌ی کمی برای خرید گوشی هوشمند دارند، طراحی شده‌اند.

TCL 50 SE از نمایشگر بزرگ ۶٫۷۸ اینچی IPS LCD با وضوح Full HD پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. قلب تپنده‌ی این دستگاه، تراشه‌ی Helio G88 است که در کنار آن ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قرار دارد. البته گوشی مذکور در مدل ۲۵۶ گیگابایت با رم ۶ گیگابایت نیز دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. این محصول همچنین از کارت حافظه‌ی microSD تا دو ترابایت پشتیبانی می‌کند.

گوشی TCL 50 SE و TCL 50 5G روی میز

گوشی TCL 50 SE از دوربین پشتی دوگانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و در جلو آن یک دوربین تکی ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده است. این محصول به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ عرضه می‌شود و طبق اعلام شرکت سازنده، به‌روزرسانی اندروید ۱۵ را نیز دریافت خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های TCL 50 SE می‌توان به باتری ۵٬۰۱۰ میلی آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات اشاره کرد که درمدت ۳۰ دقیقه، تا ۵۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ می‌کند.

گوشی TCL 50 SE در حال شارژ روی میز

TCL 50 5G از طراحی مشابه TCL 50 SE بهره می‌برد اما به نمایشگر کوچک‌تر به‌ابعاد ۶٫۶ اینچ از نوع IPS LCD مجهز شده است و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح HD پلاس پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه از تراشه‌ی MT6835 مدیاتک بهره می‌برد که در کنار آن ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم تعبیه شده است.

گوشی هوشمند TCL 50 5G از دوربین پشتی دوگانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه‌ی ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی این دستگاه نیز مثل برادر بزرگ‌ترش ۸ مگاپیکسلی است.

گوشی TCL 50 SE در دست

براساس بیانیه‌ی تی‌سی‌ال، گوشی TCL 50 5G به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را اجرا می‌کند و طبق ادعای شرکت سازنده دو به‌روزرسانی بزرگ بعدی سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد. این دستگاه به باتری ۵٬۰۱۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده است و از شارژ ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند.

قیمت گوشی تی سی ال مدل TCL 50 SE معادل ۱۴۹ یورو است. قیمت گوشی TCL 50 5G نیز به‌طور مشابه ۱۴۹ یورو تعیین شده و این یعنی خریداران می‌توانند هریک از دو دستگاه مذکور را با برچسب قیمت مشابه سفارش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات