اندروید ۱۵ چه زمانی به‌صورت رسمی منتشر می‌شود؟

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگر پیکسل ۷ پرو
طبق معمول گوشی‌های پیکسل اولین دریافت‌کنندگان اندروید ۱۵ خواهند بود؛ اما این به‌روزرسانی چه زمانی برای سایر گوشی‌ها منتشر می‌شود؟
تبلیغات

امروز اولین پیش‌نمایش اندروید ۱۵ به‌صورت رسمی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت و قرار است تا هماهنگی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های اندرویدی را افزایش بدهد. علاوه‌بر موارد گفته‌شده، گوگل جدول زمانی انتشار جدیدترین سیستم‌عامل خود را منتشر کرد.

طبق بیانیه‌ی گوگل، اندروید ۱۵ در جولای و آگوست ۲۰۲۴ (تیر تا شهریور ۱۴۰۳) به پایداری نسبی خواهد رسید و مدت کمی بعد از آن به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد. به‌رسم سالیان گذشته، اولین دریافت‌کنندگان سیستم‌عامل جدید، انواع گوشی گوگل خواهند بود.

جدول زمانی انتشار اندروید ۱۵ همراه با تاریخ رسیدن به پایداری نسبی

درحال‌حاضر فقط کاربران گوشی‌های پیکسل ۸، پیکسل ۷، پیکسل ۶، پیکسل فولد و تبلت پیکسل به پیش‌نمایش اندروید ۱۵ دسترسی دارند و کسانی که دستگاه‌های یادشده را ندارند و می‌خواهند این سیستم‌عامل را تجربه کنند، باید به سراغ روش‌های متفرقه بروند.

زمان انتشار اندروید ۱۵ برای گوشی سامسونگ و شیائومی

به‌محض دسترسی سایر شرکت‌های اندرویدی به اندروید ۱۵، آن‌ها از طریق برنامه‌ی بتای خود شروع به بهینه‌سازی سیستم‌عامل مذکور برای دستگاه‌هایشان می‌کنند.

با در نظر گرفتن انتشار عمومی اندروید ۱۵ در اواخر تابستان یا اوایل پاییز، انتظار داریم از پاییز ۱۴۰۳ انواع گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی وان پلاس، گوشی ایسوس، گوشی اوپو، گوشی ناتینگ و گوشی سونی به سیستم‌عامل جدید آپدیت شوند.

سامسونگ معمولاً قبل از شرکت‌های دیگر دست‌به‌کار می‌شود. بنابراین شماری از گوشی‌های سامسونگ بدون شک در پاییز ۱۴۰۳ اندروید ۱۵ را دریافت خواهند کرد. شیائومی تا حدی دیرتر عمل می‌کند و انتشار اندروید ۱۵ برای دستگاه‌های این شرکت قطعاً به سال ۱۴۰۴ کشیده خواهد شد.

از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۵ می‌توان به بهینه‌سازی اعلان‌ها، افزایش امنیت، بهبود شارژدهی و تمرکز بر پلتفرم سلامتی اشاره کرد. سیستم‌عامل جدید مانتین‌ویویی‌ها قصد دارد مشتریانی را که به فکر خرید گوشی هستند، به سمت گوشی‌های اندرویدی بکشاند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات