این گوشی‌ها نسخه پیش نمایش اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
منوی تغییر والپیپر پیکسل ۸ پرو
اندروید ۱۵ سرانجام به‌صورت اولیه رونمایی شد. کدام گوشی‌ها قرار است به نسخه‌ی پیش‌نمایش این سیستم‌عامل مجهز شوند؟
تبلیغات

گوگل بامداد امروز سیستم‌عامل اندروید ۱۵ را به‌صورت اولیه رونمایی کرد تا شماری از قابلیت‌های جدید را بشناسیم. مثل همیشه، چرخه‌ی توسعه و انتشار اندروید در سه فاز انجام می‌گیرد. امروز اولین پیش‌نمایش در دسترس قرار گرفت که مخصوص توسعه‌دهندگان است تا آن‌ها را با تغییرات زیرپوستی اندروید ۱۵ آشنا کند.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی گوگل، اولین بیلد اندروید ۱۵ با پسوند «پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ی ۱» در دسترس قرار گرفته است و در آینده‌ای نزدیک شاهد انتشار نسخه‌های بتا خواهیم بود. نسخه‌ی بتا همانی است که می‌توان به‌راحتی و به‌صورت OTA دانلودش کرد. پس از پایان فاز بتا، نسخه‌ی پایدار و نهایی اندروید ۱۵ در دسترس قرار می‌گیرد.

کدام گوشی ها به اندروید ۱۵ مجهز می‌شوند؟

همانطور که می‌شد انتظار داشت، اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ی اندروید ۱۵ صرفاً برای مدل‌های مختلف گوشی گوگل در دسترس است و برای گوشی‌های اندرویدی دیگر منتشر نمی‌شود.

در حال حاضر فهرست دستگاه‌های سازگار با اندروید ۱۵ شامل موارد زیر است:

پس از انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید 15، این سیستم‌عامل را روی انواع گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی نیز خواهیم دید. البته سامسونگ معمولاً عملکرد بسیار بهتری دارد و سریعاً گوشی‌هایش را به اندروید ۱۵ آپدیت می‌کند؛ درحالی‌که شیائومی به‌طور معمول روند انتشار به‌روزرسانی را چندان سریع انجام نمی‌دهد.

جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید روی افزایش سازگاری نرم‌افزار با سخت‌افزار تمرکز دارد تا گوشی‌های اندرویدی به رقیب بهتری برای گوشی آیفون تبدیل شوند.

یکی از قابلیت‌های جدید اندروید ۱۵ این است که می‌توانید صرفاً بخشی از صفحه را ضبط کنید. به‌علاوه، این سیستم‌عامل دسترسی اپلیکیشن‌های متفرقه را به دوربین دستگاه، بهینه‌تر می‌کند. جزئیات کامل قابلیت‌های اندروید ۱۵ هنوز اعلام نشده است.

سوالات متداول زومیت

  • لیست گوشی های سازگار با اندروید ۱۵ شامل چه مواردی است؟

    اندروید ۱۵ در حال حاضر وارد فاز پیش‌نمایش توسعه‌دهنده شده است و صرفاً برای گوشی‌های گوگل در دسترس قرار دارد.

  • کدام گوشی های سامسونگ اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند؟

    سامسونگ انتشار اندروید ۱۵ را با گوشی‌های پرچمدار شروع می‌کند اما قطعا گوشی‌هایی مثل گلکسی A54 و گلکسی A55 و گلکسی A35 هم به اندروید ۱۵ مجهز خواهند شد.

  • کدام گوشی های شیائومی اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند؟

    شیائومی فعلاً لیست گوشی‌های سازگار با اندروید ۱۵ را اعلام نکرده است؛ اما انتظار داریم روند انتشار اندروید 15 با گوشی‌های پرچمدار مثل شیائومی ۱۴ شروع شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات