اپل بازار موبایل را قبضه کرد؛ ۵ رتبه برتر در اختیار آیفون، سامسونگ در رتبه ششم

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
عکاسی با آیفون ۱۴ پرو اپل
آمار عرضه‌ی گوشی‌ها در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد آیفون در سراسر جهان بسیار محبوب است.
تبلیغات

براساس گزارش سالانه‌ی کانالیس، اپل با بیشترین حجم عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ سامسونگ را پشت‌ سر گذاشت و به بزرگ‌ترین برند صنعت موبایل (از نظر حجم عرضه) تبدیل شد.

در بین ۱۰ گوشی با بیشترین حجم عرضه در سال ۲۰۲۳، هفت مورد متعلق به اپل و سه مورد متعلق به سامسونگ هستند. گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو مکس، آیفون ۱۵ پرو مکس، آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۳ به ترتیب رتبه‌ی اول تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

نمودار ۱۰ گوشی با بیشترین ححجم عرضه در سال ۲۰۲۳

گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ در رتبه‌های هفتم و دهم قرار دارند. این اولین سالی است که نسخه‌ی پرو مکس گوشی آیفون رتبه‌ی اول حجم عرضه را به خود اختصاص می‌دهد که نشان‌دهنده‌ی حرکت و تمایل بازار به سمت گوشی‌های پریمیوم‌ و گران‌تر است.

گلکسی A14، گلکسی A54 و گلکسی A14 5G سه مدل گوشی سامسونگ هستند که بیشترین حجم عرضه را در سال ۲۰۲۳ داشتند.

گوشی‌های اپل در بازار چین بسیار محبوبند و پیش‌تر گزارش شد که غول فناوری آمریکایی به برترین برند موبایل در بازار چین (از لحاظ حجم عرضه) تبدیل شده است و توانسته رقبای قدرتمندی از جمله گوشی آنر و گوشی شیائومی را کنار بزند.

باوجود این‌که معمولاً قیمت گوشی آیفون به خصوص در مدل‌های پرو و پرو مکس از قیمت گوشی های دیگر گران‌تر است اما کاربران در سراسر جهان علاقه‌ی زیادی به آیفون و سایر محصولات اپل نشان داده‌اند و چشم‌انداز پیش‌ روی این شرکت روشن‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات