هواوی برای تمرکز بر تولید پردازنده هوش مصنوعی، کمی از بازار موبایل عقب‌نشینی می‌کند

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
هواوی میت ۶۰ / Huawei Mate 60 در دست پس زمینه مشکی
هواوی پس از فروش ۳۰ میلیون گوشی میت ۶۰، بنا به دلایلی سرعت تولید خود را کاهش داده است.
تبلیغات

اواخر تابستان و اوایل پاییز ۲۰۲۳ برای صنعت گوشی زمان جالبی بود؛ چون دو گوشی آیفون ۱۵ و هواوی میت ۶۰ در همان دوران معرفی شدند.

وضعیت بازار موبایل در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور و مهر ۱۴۰۳) حتی جالب‌تر هم خواهد شد. دو گوشی آیفون ۱۶ و میت ۷۰ قرار است در آن زمان از راه برسند. همه منتظرند تا گوشی هواوی جدید و قابلیت‌‌های هوش مصنوعی در گوشی اپل را ببینند.

به‌گزارش رویترز، هواوی تصمیم گرفته است تا تولید پردازنده‌ی هوش مصنوعی را درمقایسه‌با گوشی‌های پریمیوم میت مانند میت ۶۰ پرو، میت ۶۰ پرو پلاس و میت ۶۰ RS Ultimate در اولویت بیشتری قرار دهد. همین امر باعث شده است تا سرعت ساخت گوشی و حجم تولید کاهش یابد تا هواوی به‌نوعی عقب‌نشینی جزئی کند.

هواوی از خط‌تولیدی مشترک برای پردازنده‌های هوش مصنوعی Ascend و Kirin که پردازنده‌ی سری میت ۶۰ است، استفاده می‌کند. خروجی این خط‌تولید به‌دلیل بازده کم آن، چنگی به دل نمی‌زند.

از زمانی‌که تحریم‌های ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ دسترسی به ابزارهای پیشرفته‌ی ساخت پردازنده را برای هواوی قطع کرد و کسب‌و‌کار موبایل این شرکت ضربه خورد، شرکت‌های چینی به جایگزین‌های داخلی روی آوردند.

پردازنده‌‌های Ascend هواوی پاسخی به مدل‌های هوش مصنوعی گرافیک انویدیا هستند و غول چینی با مدل Ascend 910B با سایر شرکت‌ها رقابت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات