گلکسی S24 اولترا سه ساعت بیشتر از آیفون ۱۵ پرو مکس شارژدهی می‌کند

شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بازی با گلکسی S24 اولترا
گوشی پرچمدار جدید سامسونگ توانسته است در آزمایش باتری، آیفون ۱۵ پرو مکس را پشت سر بگذارد.
تبلیغات

گلکسی S24 اولترا، گوشی پرچمدار ۲۰۲۴ سامسونگ، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مشابه گلکسی S23 اولترا دارد، اما دوام شارژ آن بیشتر از نسل قبل شده و حتی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل را که یکی از بیشترین ماندگاری‌های شارژ باتری را ارائه می‌دهد، پشت سر گذاشته است.

سایت تامز گاید گوشی‌ها را در شدت روشنایی ۱۵۰ نیت قرار می‌دهد و شروع به وب‌گردی با اتصال 5G می‌کند تا میزان دوام شارژ آن‌ها را با یکدیگر بسنجد. گوشی‌هایی که با این معیار در فهرست بهترین گوشی از نظر عمر باتری قرار می‌گیرند، حداقل ۱۲ ساعت با یک‌بار شارژ کامل روشن می‌مانند. گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا، در بین گوشی‌های غیر گیمینگ، بیشترین دوام شارژ را دارد.

مدل گوشی

پردازنده

ظرفیت باتری (میلی‌آمپرساعت)

دوام شارژ (ساعت و دقیقه)

گلکسی S24 اولترا

اسنپدراگون ۸ نسل ۳

۵٬۰۰۰

۱۶:۴۵ (نرخ نوسازی تطبیقی)

ایسوس راگ فون ۸

اسنپدراگون ۸ نسل ۳

۵٬۵۰۰

۱۸:۴۸

گوگل پیکسل ۸ پرو

Tensor G3

۵٬۰۵۰

۱۰:۰۳

آیفون ۱۵ پرو

A17 Pro

۳٬۲۷۴

۱۰:۵۳

آیفون ۱۵ پرو مکس

A17 Pro

۴٬۴۲۲

۱۴:۰۲

گلکسی S23 اولترا

اسنپدراگون ۸ نسل ۲

۵٬۰۰۰

۱۳:۰۹ (نرخ نوسازی ۶۰ هرتز)

۱۲:۲۲ (نرخ نوسازی تطبیقی)

گلکسی S24 اولترا با تنظیم نرخ نوسازی نمایشگر در حالت تطبیقی (از یک تا ۱۲۰ هرتز) به‌مدت ۱۶ ساعت و ۴۵ دقیقه روشن ماند. این مدت زمان بیش از چهار ساعت بیشتر از گلکسی S23 اولترا است که در آزمایش مشابه، به‌مدت ۱۲ ساعت و ۲۲ دقیقه دوام آورد.

آیفون ۱۵ پرو مکس در آزمایش دوام باتری حدود ۱۴ ساعت شارژدهی داشت که تقریباً سه ساعت کمتر از S24 اولترا است.

در همین حال، پیکسل ۸ پرو پس از ۱۰ ساعت و سه دقیقه خاموش شد که نزدیک به ۷ ساعت از آخرین پرچمدار سامسونگ کوتاه‌تر است.

افتخار بیشترین طول عمر باتری به یکی از بهترین گوشی های گیمینگ تعلق می‌گیرد. گوشی ایسوس مدل راگ فون ۸ که پردازنده‌ای مشابه با گلکسی S24 اولترا دارد، توانست نزدیک به ۱۹ ساعت شارژدهی داشته باشد.

پردازنده‌ی جدید کوالکام می‌تواند علت اختلاف بسیار زیاد عمر باتری بین گلکسی S24 اولترا و S23 اولترا را توضیح بدهد. کوالکام وعده داده بود که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تا ۲۵ درصد بازدهی انرژی بالاتری نسبت‌ به نسل ۲ دارد. اکنون با دیدن نتایج آزمون دوام باتری، این تفاوت کاملاً قابل درک می‌شود.

گلکسی S24 اولترا قابلیت شارژ سریع ۴۵ وات دارد، به‌ گونه‌ای که در نیم ساعت تا ۷۱ درصد شارژ می‌شود، در حالی که این مقدار در شارژر ۲۰ واتی اپل، ۴۱ درصد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات