گلکسی S24 و S24 پلاس در ایران با پردازنده اگزینوس عرضه می‌شوند

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
تبدیل صوت به متن با هوش مصنوعی گلکسی S24 اولترا
سامسونگ تأیید کرده است که دو گوشی گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در بازار ایران پردازنده‌ی اگزینوس خواهند داشت، نه اسنپدراگون.
تبلیغات

سامسونگ به زومیت گفته است که دو گوشی گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس با پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ روانه‌ی بازار ایران می‌شوند؛ این در حالی است که دو مدل موردبحث گوشی سامسونگ در برخی از بازارهای دنیا به نسخه‌ی سفارشی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهزند.

سامسونگ سال گذشته سری گلکسی S23 را صرفا با پردازنده‌ی اسنپدراگون روانه‌ی بازار کرد و این تصمیم با استقبال گسترده مواجه شد؛ اما امسال تصمیم گرفت بار دیگر سیاست دوتراشه‌ای را احیا کند. البته برخلاف قبل، مدل اولترا صرفا به پردازنده‌ی اسنپدراگون مجهز است.

غول کره‌ای صنعت موبایل مدعی شده است که عملکرد اگزینوس تفاوتی با اسنپدراگون ندارد. برای صحت‌سنجی این موضوع باید منتظر بنچمارک‌های رسمی و دقیق بمانیم، اما حداقل فعلا نمی‌توانیم چنین ادعایی را به‌طور کامل باور کنیم.

خانواده گلکسی S24 کنارهم ۲
به‌ترتیب از راست به چپ: گلکسی S24 اولترا، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24

اگزینوس ۲۴۰۰ که مهرماه امسال به‌صورت اولیه معرفی شد، به هوش مصنوعی توجه ویژه‌ای دارد و واحد CPU آن تا ۷۰ درصد قوی‌تر از اگزینوس ۲۲۰۰ است. به ادعای سامسونگ، تفاوت عملکرد اگزینوس ۲۴۰۰ و اگزینوس ۲۲۰۰ در پردازش‌های هوش مصنوعی بسیار چشمگیر است (اگزینوس ۲۴۰۰ تا ۱۴٫۷ برابر سریع‌تر از اگزینوس ۲۲۰۰ عمل می‌کند).

ورود مدل اگزینوس گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس به ایران در نگاه اول خبر جذابی نیست؛ اما مطابق بنچمارک‌های مقدماتی، اگزینوس ۲۴۰۰ پیشرفت نسلی خوبی تجربه کرده است و شاید امسال سامسونگ توانسته باشد مشکل حرارتی و پایداری عملکرد را هم برطرف کند.

قیمت گوشی گلکسی S24 اولترا از ۱٬۲۹۹ دلار آغاز می‌شود که ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا است. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس به‌ترتیب در کانفیگ پایه ۷۹۹ دلار و ۹۹۹ دلار است. این گوشی‌ها از ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) عرضه می‌شوند.

گلکسی S24 و S24 پلاس و S24 اولترا جزو بهترین گوشی های سامسونگ هستند و به‌راحتی وارد فهرست بهترین گوشی های بازار هم می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات