نگاه نزدیک کارشناسان به سری گلکسی S24؛ کهکشانی‌های رجزخوان سامسونگ

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
مطالعه 6 دقیقه
خانواده گلکسی S24
برخی از کارشناسان نظرات مقدماتی خود را درباره‌ی ویژگی‌ها و تجربه‌ی کار با گوشی‌های سری S24 مطرح کرده‌اند.
تبلیغات

سامسونگ در رویداد آنپکد ۲۰۲۴ از گوشی‌های سری گلکسی S24 رونمایی کرد که از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نسبت‌به نسل قبلی ارتقاء پیدا کرده‌اند و به ابزارهای هوش مصنوعی قدرت‌گرفته از مدل زبانی بزرگ جمنای پرو گوگل، مجهز شده‌اند.

اکنون برخی از کارشناسان دیدگاه‌ خودشان را درباره‌ی اولین تجربه‌ی نزدیک کار با گوش‌های سری گلکسی S24 منتشر کرده‌اند که در ادامه به بیان نکات مهم آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشترین بخش از رویداد امسال به معرفی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و Galaxy AI مربوط می‌شد. قابلیت‌هایی مانند ترجمه‌ی هم‌زمان گفت‌وگوهای بین دو نفر، خلاصه کردن متن‌ها، تصحیح دست‌نوشته‌ها، ویرایش عکس و حتی اضافه کردن فریم میانی به ویدئوها.

برخی کارشناسان به نقل از سامسونگ می‌گویند که Galaxy AI مختص سری جدید نیست و به‌زودی در سری گلکسی S23 و حتی گلکسی S22 در دسترس قرار می‌گیرد.

گلکسی S24 اولترا در دست با نمایش ترجمه همزمان متن
قابلیت ترجمه‌ی همزمان متن در گلکسی S24 اولترا

یکی از ویژگی‌های جذاب Galaxy AI، ترجمه‌ی زنده‌ی دوطرفه به‌صورت لحظه‌ای است. این کار می‌تواند از طریق متن نمایش‌داده‌شده روی صفحه یا برای تماس‌های صوتی انجام شود. وقتی با گوشی‌های S24 تماس می‌گیرید، دکمه‌ی جدیدی به نام Call Assist مشاهده خواهید کرد که انتخاب آن امکان ترجمه‌ی هم‌زمان دوطرفه را فراهم می‌کند؛ این ترجمه بدون نیاز به اینترنت صورن می‌گیرد.

طبق بررسی‌ها، زمان انتظار بین صحبت کردن شخص و ترجمه‌ی صوتی در حد سه الی پنج ثانیه است، اما این قابلیت در کاربردهای اولیه توانست کارشناسان را تحت‌ تأثیر قرار دهد.

از نظر طراحی ظاهری، S24 و گلکسی S24 پلاس بسیار شبیه به گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس هستند، با این تفاوت که نمایشگر هرکدام ۰٫۱ اینچ بزرگتر شده است؛ البته بدون افزایش فیزیکی ابعاد و صرفاً ازطریق کاهش حاشیه‌ها.

نگاه نزدیک به گوشی گلکسی s24 پلاس سفید رنگ
گلکسی S24
گوشی های گلکسی s24 در دو رنگ به پشت
گلکسی S24 پلاس

بر خلاف گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس که فریم گرد آلومینیومی با پوشش براق دارند، گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس قاب گرد را کنار گذاشته‌اند و به‌طور کامل از فریم تخت مشابه آیفون ۱۵ استفاده می‌کنند و به‌جای پوشش درخشان، کاملاً مات شده‌اند. این دو تغییر باعث می‌شوند گوشی‌ها پریمیوم‌تر به‌نظر بیایند و خوش‌دست‌تر شوند.

همه‌ی مدل‌های سری گلکسی S24 دارای رابط کاربری One UI 6.1 و سیستم‌عامل اندروید ۱۴ هستند. بزرگترین تغییرات ظاهری این نسخه در پنل تنظیمات سریع دیده می‌شود. دکمه‌های وای‌فای و بلوتوث اکنون بزرگ‌تر شده‌اند و در بالای پنل قرار دارند و نوار کنترل روشنایی و سیستم حفاظت از چشم با یک‌بار پایین‌کشیدن صفحه ظاهر می‌شوند.

صفحه تنظیمات سریع گوشی گلکسی S24
صفحه اصلی one ui 6.1 در گوشی گلکسی s24

یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز گلکسی S24، ویرایش عکس با هوش مصنوعی است. پس از گرفتن عکس، پیشنهادهای ویرایش برای آن نشان داده می‌شود، از جمله تغییر یا مات‌کردن پس‌زمینه، حذف سایه‌ها، پاک‌کردن بازتاب‌ها و موارد دیگر. سامسونگ می‌گوید که قابلیت‌های ویرایش تصویر می‌توانند با استفاده‌ی بیشتر کاربر بهبود یابند.

گوشی گلکسی s24 در دست که قابلیت هوش مصنوعی ویرایش عکس را نشان می‌دهد

ویرایش مولد (Generative Edit) نیز در واقع نسخه‌ی اختصاصی سامسونگ از ویرایش جادویی (Magic Editor) در سری پیکسل ۸ گوگل است.

هنگام مشاهده‌ی عکس، با ضربه روی آیکون آبی ویرایش مولد، وارد ویرایشگر می‌شوید. در اینجا، می‌توانید اشیاء را در عکس‌ جابجا کنید، چیزهایی را که نمی‌خواهید پاک کنید و موارد دیگر. ویرایش مولد نیاز به اتصال اینترنت دارد و ویرایش‌ها ممکن است چند ثانیه طول بکشند تا پردازش شوند، اما نتایج نهایی جالب نظر می‌رسند.

گلکسی اس ۲۴ دارای باتری ۴,۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است، در حالی که مدل اس ۲۴ پلاس با باتری ۴,۹۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی تغذیه می‌شود که به ترتیب، ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت بیشتر از نسل قبل است. با گسترش بازه‌ی نرخ نوسازی متغیر و افزایش بهره‌وری اسنپدراگون ۸ نسل ۳، انتظار می‌رود که بهبود خوبی در عمر باتری شاهد باشیم.

گوشی گلکسی S24 پلاس از دو زاویه به‌صورت عمودی

متأسفانه، باتری‌های بزرگ‌تر سرعت شارژ بیشتری ندارند. گلکسی اس ۲۴ هنوز هم حداکثر سرعت شارژ سیمی ۲۵ واتی و اس ۲۴ پلاس حداکثر سرعت شارژ ۴۵ واتی دارد. شارژ بی‌سیم مستقیم و معکوس نیز سرعت بیشتری ندارند و به‌ترتیب به ۱۵ وات و ۴٫۵ وات محدود می‌شوند.

نکته‌ی مطرح شده‌ی دیگر این است که هیچکدام از مدل‌های گلکسی S24 از استاندارد جدید Qi2 که در نمایشگاه CES سال گذشته معرفی شد، پشتیبانی نمی‌کنند. سامسونگ ادعا می‌کند که علاقه‌مندان به Qi2 آنقدر نیستند که ارزش افزودن این ویژگی را در سال جاری داشته باشد.

دوربین‌های سری S24 با S23 یکسان هستند و یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری، یک دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی دارند.

گلکسی S24 اولترا قلم S Pen نیز دارد که ویژگی‌های مشابه مدل‌های گذشته را ارائه می‌دهد، اما یک تغییر کوچک و مفید وجود دارد. هنگامی که قلم وارد دستگاه می‌شود، قسمت بالایی آن دیگر شکل کروی ناهمواری مانند گلکسی S22 اولترا و گلکسی S23 اولترا ندارد، بلکه صاف است و با لبه‌ی پایینی S24 اولترا هم‌تراز می‌شود. در نتیجه می‌توان گوشی را به‌راحتی در حالت عمودی قرار داد.

لبه پایینی گوشی گلکسی S24 اولترا در کنار S23  اولترا
S24 اولترا در کنار S23 اولترا
قلم S pen در گوشی گلکسی S24 اولترا
S Pen در S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا گوشه‌های تیزتر و مربعی‌تری نسبت به سه مدل دیگر دارد و می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۴ دانست. البته باید مزایا و معایب این طراحی در طولانی‌مدت ارزیابی شود، در هر صورت نگرانی‌هایی وجود دارد از اینکه ممکن است دست را زودتر خسته کند.

قیمت گوشی‌ سامسونگ گلکسی S24 از ۸۰۰ دلار برای نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، گلکسی S24 پلاس از ۱٬۰۰۰ دلار برای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت و درنهایت قیمت گلکسی S24 اولترا از ۱٬۳۰۰ دلار برای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آغاز می‌شود که ۱۰۰ دلار از قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا گران‌تر است.

امکان خرید گوشی های جدید از ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از طریق سایت رسمی سامسونگ و فروشگاه‌های آنلاین در آمریکا فراهم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات