هوش مصنوعی؛ برگ برنده سامسونگ در رقابت با با اپل و آیفون

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
قابلیت Circle to Search گلکسی S24 اولترا
سامسونگ برای احیای بازار راکد گوشی‌های هوشمند دست‌به‌دامان هوش مصنوعی شده است.
تبلیغات

سامسونگ در مراسم آنپکد ۲۰۲۴ گوشی‌‌های گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا را رونمایی کرد. این گوشی‌ها قادر به اجرای هوش مصنوعی مولدی هستند که در برخی نمونه‌ها، پردازش‌ها را روی خود دستگاه انجام می‌دهد.

فناوری هوش مصنوعی سری گلکسی S24، برتری تکنولوژیک به سامسونگ در رقابت با اپل می‌دهد. اپل رویکرد محتاطانه‌ی معمول خود را برای ویژگی‌های هوش مصنوعی آیفون در پیش گرفته است و حتی بهترین محصولات این شرکت نیز به‌صورت گسترده هوش مصنوعی ندارند.

عرضه‌ی پرچمداران جدید سامسونگ در یازدهم بهمن، غول کره‌ای را حدود ۹ ماه از گوشی آیفون بعدی که قطعا هوش مصنوعی خواهد داشت، جلو می‌اندازد. همکاری سامسونگ و گوگل برای قابلیت‌های هوش مصنوعی سری S24، برتری دیگری به این شرکت می‌دهد.

برایان ما، تحلیلگر گروه تحقیقاتی IDC،، گفت: «گوگل با توجه به تمام داده‌ها و تجربه‌اش، پیشرفت بزرگی در هوش مصنوعی دارد، اما اپل در مورد تلاش‌هایش به‌طور قابل‌توجهی سکوت اختیار کرده است، بنابراین این فرصتی برای سامسونگ است تا خود را از رقیب بزرگش متمایز کند.»

خانواده گلکسی S24

بر اساس داده‌های IDC، سلطنت ۱۲ ساله‌ی سامسونگ به عنوان برترین سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان بر‌اساس حجم عرضه، در سال ۲۰۲۳ به پایان رسید و اپل جای آن را گرفت.

رواج هوش مصنوعی مولد از طریق چت جی‌‌بی‌تی باعث شد سازندگان گوشی همراه پتانسیل ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را بررسی کنند. ورود هوش مصنوعی به گوشی مستلزم کاهش ابعاد مدل‌های زبانی بزرگ و استفاده از پردازنده‌هایی با کارایی بالاتر بود.

شکستن چالش‌های فنی به چت‌بات‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا به جای استفاده از سرورهای ابری، روی سخت‌افزار و نرم‌افزار خود گوشی اجرا شوند. این موضوع همچنین به معنای زمان پاسخگویی سریع‌تر، امنیت بالاتر و شخصی‌سازی بیشتر برای کاربران و البته هزینه‌ی کمتر برای ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی است.

سامسونگ مجموعه‌ای از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در سه گوشی جدیدش معرفی کرده است؛ از جمله ترجمه‌ی زنده‌ی دوطرفه در تماس تلفنی، رونویسی از فایل‌های صوتی، خلاصه‌سازی متن و ویرایش عکس.

خلاصه‌سازی متن با هوش مصنوعی گلکسی S24 اولترا
خلاصه‌سازی متن با هوش مصنوعی گلکسی S24

تحلیلگران می‌گویند که برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی، قبلا در اکثر گوشی‌های هوشمند گنجانده شده بود و آن‌ها تردید دارند که ویژگی‌های جدید گوشی سامسونگ هیاهوی چشمگیری ایجاد کند.

تحلیلگران می‌گویند ویژگی‌های هوش مصنوعی به تنهایی قانع‌کننده نیستند. در این بین اگر گو‌شی‌های دارای هوش مصنوعی با دستگاه‌های دیگری مانند خودرو، لوازم خانگی و کامپیوترهای شخصی ارتباطات تنگاتنگی ایجاد کنند، ممکن است تقاضا را در بسیاری از صنایع افزایش دهند.

پرچمداران جدید غول کره‌ای که همگی در لیست بهترین گوشی سامسونگ و حتی بهترین گوشی‌ ها در سال ۲۰۲۴ قرار می‌گیرند، دارای قابلیت وصل کردن هوش مصنوعی به خودرو ازطریق Android Auto هستند.

گوشی‌های جدید سامسونگ از تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) عرضه خواهند شد و میزان تقاضای کاربران برای این گوشی‌ها به زودی مشخص می‌شود.

قیمت گوشی های جدید سامسونگ در کانفیگ پایه مشخص شده است. قیمت گلکسی S24 از ۷۹۹ دلار، قیمت گلکسی S24 پلاس از ۹۹۹ دلار و قیمت گلکسی S24 اولترا از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات