وعده بزرگ؛ پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به گوشی‌های میان‌رده می‌آید

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده کوالکام اسنپدراگون Snapdragon سی پی یو تراشه طرح گرافیکی
ظاهرا تولیدکنندگان موبایل قصد دارند امسال از تراشه‌های پرچمدار در گوشی‌های میان‌رده‌ی خود استفاده کنند.
تبلیغات

معمولاً تراشه‌های پرچمداری همچون اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دیمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک فقط در بهترین گوشی ها یافت می‌شوند اما به نظر می‌رسد این رویه درحال تغییر است. ظاهراً برخی تولیدکنندگان گوشی‌ به دنبال استفاده از این تراشه‌ها در گوشی میان رده هستند.

به ادعای دیجیتال چت استیشن چند شرکت درحال ارزیابی استفاده از پردازنده‌های پرچمدار در گوشی‌های میان‌رده‌ی خود هستند اما این افشاگر اشاره نکرده که چه برندهایی این تصمیم را اجرایی خواهند کرد.

با توجه به سابقه‌ی مدل‌های ارزان‌تر گوشی شیائومی در استفاده از تراشه‌های نسبتاً رده‌بالا، احتمالاً این شرکت قبل از بقیه، گوشی‌های میان‌رده را با پردازنده‌های پرچمدار روانه‌ی بازار خواهد کرد.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ گران‌تر است و قیمت هر واحد آن ۱۶۰ دلار تخمین زده می‌شود. با این حال، افزایش عرضه‌ی گوشی‌های میان‌رده ممکن است کوالکام را مجبور به کاهش قیمت پردازنده کند و فشار بیشتری به مدیاتک وارد کند.

انتظار می‌رود رقابت بین کوالکام و مدیاتک در سال جاری شدت بگیرد، چرا که گفته می‌شود هر دو شرکت امسال اولین پردازنده‌های‌های ۳ نانومتری خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دیمنسیتی ۹۴۰۰ را معرفی خواهند کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات