اپل ۷۵ درصد از بازار گوشی‌های پریمیوم را دراختیار دارد

سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
با وجود افت کلی فروش گوشی‌های هوشمند، بازار محصولات پرچم‌دار رشد کرده است و اپل حالا جایگاه نخست را دراختیار دارد.
تبلیغات

کانترپوینت گزارش جالبی درباره‌ی بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است که نشان می‌دهد فروش گوشی‌هایی با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته افزون‌بر ۶ درصد رشد کرده است.

رشد فروش گوشی‌های پرچم‌دار درحالی اعلام می‌شود که پیش‌بینی‌های اخیر به کاهش کلی فروش بازار گوشی‌های هوشمند اشاره می‌کنند. براساس اعلام تحلیلگران، ۲۴ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند را محصولات پریمیوم تشکیل می‌دهند و تمایل مصرف‌کنندگان در بازارهای نوظهور به این گوشی‌ها در حال افزایش است.

براساس اعلام وارون میشرا، تحلیلگر ارشد کانترپوینت، خریداران اکنون تمایل دارند هزینه‌ی بیشتری برای خرید محصولات باکیفیت‌تر پرداخت کنند؛ دستگاهی که بتواند مدت طولانی‌تری دوام بیاورد.

نمودار فروش گوشی های رده بالا در سال ۲۰۲۳
نمودار فروش گوشی های رده بالا در سال ۲۰۲۳

گوشی آیفون در بازار پریمیوم همچنان پرطرفدارترین محصول است و گوشی سامسونگ در این بخش در جایگاه دوم قرار دارد. غول فناوری کره‌ای به‌دلیل فروش چشمگیر سری گلکسی S23 و گوشی‌ تاشو، موفق شد فاصله‌اش را با اپل کاهش دهد و هواوی نیز با سری میت ۶۰ در چین فروش زیادی را تجربه کرد.

رشد بازار گوشی‌های پرچم‌دار به‌دلیل افزایش فروش این محصولات در چین، اروپای غربی، هند و برخی نواحی خاورمیانه بود. براساس تحقیقات کانترپوینت، چین و هند و آمریکای لاتین احتمالاً رکورد فروش جدیدی در بازار گوشی‌های پریمیوم ثبت خواهند کرد و در‌این‌میان هند سریع‌ترین رشد را دارد.

باتوجه‌به گزارش‌های اخیر، انتظار می‌رود همچنان شاهد افزایش فروش محصولات پرچم‌دار باشیم؛‌جایی‌ که قیمت گوشی مدنظر خریداران از ۱,۰۰۰ دلار شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات