محدودیت دولت چین افزون‌ بر آیفون شامل گوشی‌های سامسونگ هم می‌شود

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشتی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس
چین ممنوعیت استفاده از گوشی‌های غیرچینی را در ادارات و سازمان‌های خصوصی و دولتی این کشور، گسترده‌تر می‌کند.
تبلیغات

با افزایش تنش‌ها بین چین و آمریکا، این دو کشور تلاش می‌کنند از طریق اقدامات خاصی با یکدیگر مقابله کنند. ایالات متحده شرکت‌های تراشه‌ساز مستقر در این کشور را از صادرات تراشه‌های پیشرفته و فناوری‌های تولید تراشه به شرکت‌های چینی منع می‌کند و دولت چین در پاسخ، استفاده از گوشی‌های هوشمند غیرچینی را در ادارات و شرکت‌های دولتی خود ممنوع کرده است.

براساس گزارش بلومبرگ، آژانس‌های چینی و شرکت‌های دولتی از کارمندان خود خواسته‌اند که از آوردن گوشی آیفون، گوشی سامسونگ و گوشی‌های هوشمند غیرچینی به محل کار خود خودداری کنند.

این محدودیت می‌تواند میزان فروش گوشی‌های اپل و سامسونگ را در چین که بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان محسوب می‌شود، به‌شدت کاهش دهد.

پیش از این، تنها چند استان چین، این قانون را اجباری کرده بودند؛ اما اکنون مناطق بیشتری در چین استفاده از گوشی‌های غیرچینی را ممنوع کرده‌اند.

چین تلاش می‌کند تا از فناوری‌ها و محصولات آمریکایی فاصله بگیرد. دولت این کشور میلیاردها دلار به تحقیقات، توسعه و فناوری‌های تولید نیمه‌هادی تزریق کرده است. هواوی و دیگر شرکت‌های بومی شاهد افزایش فروش گوشی‌های هوشمند بوده‌اند.

محدودیت اعمال‌شده از سوی چین، در ابتدا شامل آیفون بود؛ اما ظاهراً حالا گوشی‌های سامسونگ هم وارد چارچوب قوانین سختگیرانه‌ی چین شده‌اند.

گزارش‌ها از این حکایت دارند که سهام اپل از زمان انتشار این خبر از سوی چین، کاهش یافته است. حتی قیمت سهام تأمین‌کنندگان اپل از جمله ال‌جی اینوتک و ماینبی نیز کاهش یافت.

احتمالا کاهش فروش آیفون‌ها تحت تاثیر این قانون، مستقیما به درآمد اپل در ماه‌ها و سال‌های آینده ضربه خواهد زد. از آنجایی که سامسونگ سهم بازار کمی در چین دارد، ممکن است این شرکت به اندازه‌ی اپل تحت تاثیر قرار نگیرد.

انتظار می‌رود این ممنوعیت به‌صورت غیررسمی به شرکت‌های خصوصی نیز برسد، چرا که شرکت‌های کوچک‌تر در شهرهای کمتر توسعه‌یافته دستور شفاهی خود را برای توقف استفاده از گوشی‌های غیرچینی صادر کرده‌اند.

در حالی که دولت چین در گذشته به‌طور رسمی ممنوعیت استفاده از آیفون‌ها و گوشی‌های سامسونگ را رد کرده، جدیت این ممنوعیت از یک نهاد به نهاد دیگر متفاوت بوده است.

برخی از سازمان‌های دولتی ممکن است مانع استفاده کارمندان از گوشی اپل یا گوشی سامسونگ در محل کار شوند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند مانع استفاده از هرگونه گوشی‌های غیرچینی شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات