آیفون ۱۶ و گلکسی S24 هوش مصنوعی آفلاین نخواهند داشت؟

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی S23 اولترا در دست چپ
شاید آیفون ۱۶ و گلکسی اس ۲۴ به‌دلیل افزایش قیمت تراشه‌ها و برخی موارد دیگر، هوش مصنوعی داخلی نداشته باشند.
تبلیغات

تراشه‌های پرچمدار کنونی ازجمله اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از قابلیت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند. مشخصات دستگاه‌هایی مثل گوشی هوشمند روز‌به‌روز بهبود می‌یابد و هوش مصنوعی برای اجرای مستقیم روی دستگاه‌ها به رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارد. به‌هرحال شرکت تحقیقاتی Mizuho Securities استدلال می‌کند که چون هنوز دلایلی قانع‌کننده برای استفاده از هوش مصنوعی داخلی وجود ندارد، شاید این فناوری روی نسل بعدی گوشی سامسونگ و گوشی آیفون ارائه نشود.

شروع تولید انبوه تراشه‌های رده‌بالا‌ی گوشی‌های هوشمند با استفاده از فرایند‌های پیشرفته مثل N3E (سه نانومتری TSMC) قیمت آن‌ها را افزایش خواهد داد. درحال‌حاضر طبق شایعات اسنپدراگون ۸ نسل ۳ گران‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است و از طرفی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ سال آینده گران‌ترین سیستم-روی-چیپ کوالکام خواهد بود. Mizuho Securities پیش‌بینی می‌کند سامسونگ و اپل درمورد افزایش رم گلکسی S24 و آیفون ۱۶، رویکرد محافظه‌کارانه‌ای در پیش خواهند گرفت.

افشاگر معروف، Revegnus با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد شاید سامسونگ و اپل درحال‌حاضر دلیل کافی برای ارائه‌ی رم بالا در گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۶ را نداشته باشند. پیش‌ از این شایعه شده بود نسل بعدی پرچمداران سامسونگ از ۱۲ گیگابایت رم بهره خواهند برد و فقط گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا از این میزان رم استفاده خواهند کرد.

اپل نیز احتمالاً آیفون ۱۶ پرو را با ۸ گیگابایت رم عرضه خواهد کرد اما طبق برخی گزارش‌ها، ارتقای قابل توجهی روی میکروفون این دستگاه اعمال خواهد شد تا قابلیت ورودی گفتار برای سیری و سایر محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی بهبود یابد.

هوش مصنوعی برای عملکرد بهینه علاوه‌بر رم زیاد، حداقل ۱۵ درصد حافظه‌ی ذخیره‌سازی را اشغال خواهد کرد و بنابراین محصولات پرچمدار شرکت‌ها برای ارائه‌ی ویژگی مذکور باید از حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری بهره ببرند؛ دلیل دیگری که می‌تواند قیمت گوشی را افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات