دوربین زیر نمایشگر در راه آیفون؛ اپل گوشی تمام‌صفحه می‌سازد

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
داینامیک آیلند آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
طبق گزارش‌ها، شرکای کره‌ای اپل سخت مشغول توسعه‌ی فناوری دوربین زیر نمایشگر و تلاش برای رسیدن به کیفیت مدنظر این شرکت هستند.
تبلیغات

با تمرکز روزافزون تأمین‌کنندگان کره‌ای اپل روی توسعه‌ی دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش، رؤیای گوشی آیفون‌ بدون ناچ و با نمایشگری تمام‌صفحه، روز‌به‌روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. با‌این‌حال تا آن زمان، هنوز باید مشکلات جدی زیادی حل شوند.

به‌گزارش رسانه‌ی کره‌ای The Elec، دو شریک مهم اپل در کره‌‌جنوبی، یعنی LG Innotek و LG Display، تلاش‌های خود را برای توسعه‌ و بهبود دوربین‌های جلو و سنسور‌های زیر صفحه‌نمایش دوچندان کرده‌اند؛ اما از‌آن‌جا‌که نور برای رسیدن به این سنسور‌ها باید از پیکسل‌های فعال صفحه‌نمایش عبور کند، رسیدن به کیفیت تصویر مطلوب دشوار است.

برای جبران نرسیدن نور کافی به سنسور دوربین، LG Innotek به توسعه‌ی لنز‌های چندگانه‌ی مخصوصِ «اپتیک بدون‌فرم» یا Freeform Optic روی آورده است. این فناوری ظاهراً با کاهش انحرافات نوری و افزایش شدت نور در اطراف ماژول اپتیکی، کیفیت تصویر را بهبود می‌دهد. LG Innotek از اواخر سال گذشته مشغول ثبت پتنت‌های مرتبط با این فناوری بوده است.

در همین حال، LG Display که خود به LG Innotek مرتبط است، در تلاش برای مطابقت با استاندارد‌های اپل، می‌خواهد میزان انتقال نور به دوربین‌های زیر صفحه‌نمایشش را تا سال ۲۰۲۴ به ۴۰ درصد برساند. طبق گزارش‌ها، همین‌حالا هم نمونه‌های اولیه‌ی این فناوری از تأمین‌کننده‌ای ناشناخته به‌دست کوپرتینویی‌ها رسیده است؛ اما آن‌ها از کارایی‌اش راضی نبوده‌اند.

به‌گفته‌ی راس یانگ، تحلیلگر زنجیره‌ی تأمین نمایشگر، تا زمان بلوغ کافی دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش برای استفاده در گوشی اپل، این شرکت برای آیفون ۱۷ پرو خود که سال ۲۰۲۵ عرضه‌ می‌شود، از سیستم Face ID زیر صفحه‌نمایش بهره‌برداری می‌کند. اپل سپس برای مدل‌های پرو‌ آیفون سال ۲۰۲۷، به دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش روی خواهد آورد. مشخص نیست که این تغییر باعث افزایش قیمت گوشی های اپل می‌شود یا نه.

تمامی شرکت‌ها صبر ایوب اپل برای استفاده از فناوری‌ مذکور را نداشته‌اند. از‌جمله‌ شرکت‌هایی که با تمام کاستی‌ها از این نوع دوربین‌ها استفاده می‌کند، سامسونگ است. این شرکت از سال ۲۰۲۱ و گوشی تاشدنی گلکسی زد فولد ۳، استفاده از دوربین زیر صفحه‌نمایش را شروع کرد و این روند تا‌به‌حال ادامه‌دار بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات