بازار جهانی موبایل پس از دو سال به روند رشد بازگشت

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
یادداشت برداری گلکسی S22 اولترا
بعد از دو سال رکود در بازار جهانی موبایل، اکنون به کمک بهبود در بازارهای نوظهور شاهد رشد فروش هستیم.
تبلیغات

به گزارش رویترز به نقل از مؤسسه‌ی کانترپوینت، بازار جهانی گوشی های هوشمند در ماه اکتبر (آبان و آذر) پس از دو سال رکود به رشد بازگشت. رشد بازار جهانی به کمک بهبود در بازارهای نوظهور اتفاق افتاد.

آمار جدید نشان می‌دهد که حجم فروش ماهانه‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان پنج درصد رشد کرده است. اکتبر ۲۰۲۳ اولین ماه از سال ۲۰۲۱ تاکنون است که رشد سالانه‌ی فروش گوشی در آن ثبت می‌شود. از ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰)، بازار گوشی به مدت ۲۷ ماه متوالی شاهد رشد سالانه‌ی منفی بود.

کانترپوینت در گزارش خود اعلام کرد که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در دو سال گذشته تحت تأثیر مسائل مختلف از جمله کمبود قطعات، زیاد شدن موجودی و طولانی شدن چرخه‌های جایگزینی قرار گرفت.

کانترپوینت اضافه کرد: «به دنبال رشد قوی در ماه اکتبر، ما انتظار داریم که بازار در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳ نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کند تا در مسیر بهبود تدریجی در سه‌ماهه‌ی آینده قرار بگیرد.»

رشد بازار موبایل آخرین بار در ژوئن ۲۰۲۱ و پس از قرنطینه‌ی همگانی برای کووید ۱۹ مشاهده شد. اکنون بازار جهانی گوشی‌های هوشمند توسط بازارهای نوظهور با بهبود مستمر در خاورمیانه و آفریقا، بازگشت هواوی به چین و شروع فصل جشن در هند هدایت می‌شود.

فروش گوشی‌ هواوی در چین در سه‌ماهه‌ی سوم به شدت رشد کرد (۳۷ درصد) زیرا خریداران با اشتیاق سراغ سری هواوی میت ۶۰ رفتند. هم‌زمان برخی از گزارش‌ها به افت فروش گوشی آیفون در بازار چین اشاره دارند.

طبق گزارش کانترپوینت، بازارهای توسعه‌یافته با اشباع نسبتاً بالاتر گوشی‌های هوشمند، کندتر بهبود می‌یابند. در گزارش مورد بحث، عرضه‌ی سری آیفون ۱۵ اپل به عنوان عامل دیگری برای رشد ذکر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات