سامسونگ تکذیب کرد: گوشی تاشدنی ارزان نمی‌سازیم

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایی از گلکسی زد فلیپ ۵ در حالت flex
اگرچه انتظار می‌رفت سامسونگ به‌زودی گوشی تاشدنی مقرون‌به‌صرفه عرضه کند، سخن‌گوی این شرکت خبر مذکور را تکذیب کرد.
تبلیغات

اخیراً شایعاتی درباره‌ی احتمال معرفی گوشی تاشدنی ارزان‌قیمت سامسونگ منتشر شده است؛ اما به‌نظر نمی‌رسد شرکت کره‌ای برنامه‌ای برای انجام این کار داشته باشد. یکی از سخن‌گویان سامسونگ اعلام کرد که این شرکت گوشی‌های تاشدنی با قیمت ارزان‌تر از مدل‌های کنونی خود عرضه نخواهد کرد و شایعات منتشرشده در این زمینه کاملاً بی‌اساس هستند.

به‌نظر می‌رسد شایعات مربوط به گوشی تاشدنی ارزان‌قیمت سامسونگ از گزارش TrendForce درباره‌ی بازار محصولات تاشدنی و حساب ایکس (توییتر سابق) افشاگر نام‌آشنا Tech_Reve نشئت گرفته است. این خبرها تا جایی پیش‌ رفت که حتی گفته شد قیمت گوشی مذکور بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد بود.

واقعیت این است سامسونگ در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا قیمت گوشی‌های تاشدنی را کاهش دهد؛ اما سری گلکسی زد این شرکت همچنان با قیمت گران روانه‌ی بازار می‌شوند.

عرضه‌ی گوشی تاشدنی که قیمت آن با قیمت گلکسی A54 یکسان باشد، یعنی هزینه‌های زیاد تولید لولا و پنل تاشو این محصول اجازه‌ی کسب سود را به شرکت کره‌ای نخواهد داد.

پروژه‌ی گوشی تاشدنی ارزا‌ن‌قیمت گلکسی درصورتی به‌ واقعیت خواهد پیوست که سامسونگ به ازدست‌دادن مقدار زیادی پول تمایل داشته باشد و این اتفاق به‌احتمال زیاد رخ نخواهد داد. درصورتی‌که هزینه‌ی استفاده از فناوری لولا و نمایشگرهای تاشو در آینده کاهش یابد، می‌توان انتظار داشت گوشی‌های تاشدنی با قیمت مناسب روانه‌ی بازار شوند.

سخن‌گوی سامسونگ اعلام کرده است که هیچ‌ تصمیمی درباره‌ی گوشی تاشدنی ارزان‌قیمت این شرکت گرفته نشده است؛ بنابراین در بهترین حالت ممکن، تولید چنین محصولی را به‌عنوان ایده مطرح کرده است.

درحال‌حاضر، قیمت گوشی سامسونگ در بازار تاشدنی‌ها، یعنی گلکسی زد فیلپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵، باعث شده اکثر کاربران همچنان به خرید این محصولات تمایلی نداشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات