گوگل همچون اپل، خط تولید گوشی‌هایش را در هند راه‌اندازی می‌کند

پنج‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
طراحی پشت پیکسل ۷ پرو
گوگل تأیید کرده است که به‌زودی خط تولید گوشی‌های سری پیکسل ۸ را در کشور هند راه‌اندازی می‌کند.
تبلیغات

یکی از مدیران آلفابت (مالک گوگل) در گفت‌و‌گو با رویترز اعلام کرد این شرکت تولید محصولاتش را در هند شروع می‌کند. گوگل می‌خواهد در همکاری با تولیدکنندگان بین‌المللی و بومی، گوشی‌هایی را که دردسترس کاربران هندی قرار می‌دهد، در خاک همان کشور بسازد.

راه‌اندازی خط تولید در هند، هزینه‌های واردات را از بین می‌برد تا حاشیه‌ی سود گوگل افزایش پیدا کند. این اقدام تأثیری روی قیمت گوشی گوگل نخواهد گذاشت. پیش‌تر اپل خط تولید محصولاتش را در هند راه‌اندازی کرد و در نهایت دیدیم که تولید بومی در هند باعث اثرگذاری بر قیمت گوشی آیفون نشد.

گوگل می‌گوید گوشی‌ های تولیدشده در هند، در سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار خواهند شد. بر اساس گفته‌ی این شرکت، هند بازاری پراهمیت برای گوشی‌های سری پیکسل است. هند در تلاش است همچون چین به قلب تپنده‌ی مراکز تولیدی جهان تبدیل شود.

تحلیلگران می‌گویند که احتمالاً سهم اپل در بازار موبایل هند به‌صورت تدریجی افزایش پیدا خواهد کرد. این شرکت در نیمه‌ی اول ۲۰۲۳ پنج درصد از فروش بازار هند را برای خودش ثبت کرد و احتمالاً سهم گوشی آیفون در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۳ به هفت درصد می‌رسد. گوگل نیز در تلاش است سهم گوشی‌های پیکسل را در بازار هند بالا ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات