هواوی گوشی میا‌ن‌رده با تراشه ۷ نانومتری و قابلیت ارتباط ماهواره‌ای می‌سازد

یک‌شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی نوا ۱۱ اولترا مدل سبز و سفید
هواوی می‌خواهد به‌زودی گوشی‌های سری نوا ۱۲ را به‌عنوان محصولات میان‌رده‌ی مجهز به ارتباط ماهواره‌ای رونمایی کند.
تبلیغات

بر اساس ادعای یک افشاگر در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، هواوی درحال آماده‌سازی برای معرفی اعضای جدیدی از سری گوشی‌های میان‌رده‌ی نوا برای بازار چین است. هر دو گوشی هواوی نوا ۱۲ و هواوی نوا ۱۲ پرو به ویژگی‌های رده‌بالایی چون صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز، شارژ سریع و پیام‌رسانی دو طرفه‌ی ماهواره‌ای مجهز خواهند شد.

به لطف تصویری که افشاگری با نام موریش اسکای منتشر کرده، جزئیات کلیدی هر دو گوشی جدید مشخص شده است؛ در زیر بدنه‌ی نوا ۱۲ پرو، تراشه‌ی کرین 9000S هواوی جای گرفته، همان تراشه‌ای که پیش از این در هواوی میت ۶۰ پرو، تاشدنی میت X5 و تبلت میت پد پرو ۱۳٫۲ استفاده شده بود. در همین حین، نسخه‌ی عادی نوا ۱۲ باید با پردازنده میان رده‌ی جدید کرین ۸۳۰ سر کند.

در بخش جلویی، هر دو گوشی به نمایشگرهایی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده‌اند که شیشه‌ی محافظ Kunlun هواوی از آن‌ها محافظت می‌کند. خوشبختانه ساخته‌های جدید هواوی در زمینه‌ی باتری و سرعت شارژ نیز چیزی کم ندارند؛ نوا ۱۲ به باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۸۸ وات و نوا ۱۲ پرو به باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۰۰ واتی مجهز شده است.

مشخصات افشا شده از گوشی های هواوی نوا ۱۲ و نوا ۱۲ پرو
پوستر فاش‌شده‌ از مشخصات سری نوا ۱۲

برای عکس‌برداری، ماژول دوربین سه‌گانه‌ی نوا ۱۲ از ترکیب سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو تشکیل شده است. نوا ۱۲ پرو پا را از این فراتر می‌گذارد و با دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض روی دست برادر کوچکتر خود می‌زند. هر دو گوشی دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی 4K دارند؛‌ اما وجه تمایز ۱۲ پرو، وجود یک سنسور دیگر در جلوی گوشی است.

یکی دیگر از مشخصات هواوی نوا ۱۲ و نوا ۱۲ پرو، بهره‌مندی آن‌ها از قابلیت پیام‌رسانی دو طرفه‌ی ماهواره‌ای با استفاده از ماهواره‌های بایدو چین است؛ این موضوع سری نوا ۱۲ را به انتخابی ایدئال و خوش‌قیمت برای طبیعت‌گردان بدل می‌کند.

هواوی نوا ۱۱ و هواوی ۱۱ پرو به‌ترتیب با قیمت پایه‌ی ۲۵۰۰ یوان (۳۶۳ دلار) و ۳۵۰۰ یوان (۵۱۰ دلار) عرضه شدند؛ برای مشخص شدن قیمت گوشی هواوی نوا ۱۲ و قیمت گوشی هواوی نوا ۱۲ پرو باید تا معرفی رسمی آن‌ها منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات