تماشا کنید: این تعمیرپذیرترین گوشی هوشمند جهان است

جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی FairPhone 5
گوشی هوشمند Fairphone 5 از طراحی جذابی بهره می‌برد و هر کاربری بدون نیاز به دانش فنی تخصصی می‌تواند قطعات مختلف آن را تعویض کند.
تبلیغات

صنعت گوشی هوشمند درحال حاضر در مسیری حرکت می‌کند که باعث شده تعمیر و تعویض قطعات این محصولات بسیار دشوارتر از گذشته شود. امروزه برای بازکردن اکثر گوشی‌های هوشمند باید در این حوزه تخصص و دانش فنی کافی داشته باشید و از ابزارهای مخصوص استفاده کنید و همین موضوع باعث شده کاربران خودشان این‌کار را انجام ندهد. ازطرفی مراجعه به تعمیرکاران گاهی می‌تواند هزینه‌ی زیادی داشته باشد.

تاکنون چندین نسخه از گوشی FairPhone عرضه شده که مهم‌ترین ویژگی آن‌ها، تعمیرپذیری بسیار بالا است. جدیدترین محصول این شرکت یعنی FairPhone 5 مثل گوشی‌های دهه‌های گذشته ساخته شده و برای دسترسی به قطعات داخلی آن تقریباً به هیچ دانش فنی نیاز ندارید و با یک پیچ‌گوشتی ساده می‌توانید همه‌ی اجزای داخلی دستگاه را بیرون بیاورید و درصورت نیاز تعویض کنید.

کانال یوتیوب JerryRigEvertthing ویدیویی از کالبدشکافی FairPhone 5 را با عنوان «بهترین گوشی دنیا» به‌اشتراک گذاشته که فرآیند دسترسی به قطعات داخلی آن را نشان می‌دهد. در این ویدیو مشاهده می‌کنیم درِ پشتی گوشی بدون چسب و فقط با چند گیره‌ی پلاستیکی به بدنه‌ی آن متصل می‌شود. پس‌از برداشتن در به‌راحتی می‌توان به باتری دسترسی داشت و درصورت نیاز آن را مثل گوشی‌های قدیمی تعویض کرد.

اکثر قطعات FairPhone 5 از طراحی ماژولار بهره می‌برند و این یعنی می‌توان آن‌ها را به‌راحتی از یکدیگر جدا کرد. حتی دوربین‌ سلفی این دستگاه با رابط اتصال لِگومانند به بُرد اصلی متصل شده که تعویض آن را بسیار آسان می‌کند.

اگرچه قیمت گوشی FairPhone 5 حدود ۷۶۰ دلار است اما با توجه به قابلیت تعمیرپذیری بالای آن، می‌توانید تا سال‌های سال از آن استفاده کنید و درصورت بروز هرگونه مشکل با خرید قطعات جدید خودتان آن را تعمیر کنید. قلب تپنده‌ی این دستگاه پردازنده ۸ هسته‌ای QCM64 کوالکام است و به نمایشگر ۶٫۴۶ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح ۲۷۰۰ در ۱۲۲۴ پیکسل مجهز شده است.

از دیگر قابلیت‌های FairPhone 5 می‌توان به رم ۸ گیگابایتی، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی، پشتیبانی از کارت microSD تا ۲ ترابایت، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۱۷ درجه و دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی اشاره کرد. این گوشی همچنین به باتری ۴۲۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده و از شارژ ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات