گوشی گلکسی S23 اولترا با رابط کاربری One UI 6

با این روش One UI 6 بتا را همین حالا روی گلکسی S23 تجربه کنید

یک‌شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰مطالعه 4 دقیقه
دارندگان گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S23 سامسونگ می‌توانند همین حالا نسخه‌ی بتای One UI 6 را روی دستگاه خود نصب کنند.
تبلیغات

گوگل خود را برای انتشار نسخه‌ی عمومی اندروید ۱۴ آماده می‌کند و سامسونگ نیز به نوبه‌ی خود اخیراً نسخه‌ی آزمایشی One UI 6 را براساس آپدیت بعدی اندروید برای برخی از گوشی‌های هوشمندش منتشر کرده است.

طبق معمول سامسونگ امکانات جدید اندروید ۱۴ را در One UI 6 ارائه داده و درکنار آن ویژگی‌های دیگری برای گوشی‌های هوشمند خود اضافه کرده است.

اکنون One UI 6 از پنل تنظیمات سریع بازطراحی‌شده شبیه کنترل سنتر آیفون اپل بهره می‌برد. علاوه‌بر‌این، فونت سیستمی جدیدی به این رابط‌ کاربری اضافه شده و کاربران می‌توانند از ایموجی‌های جدید در کیبورد سامسونگ بهره ببرند.

اکنون دارندگان گلکسی S23 می‌توانند طعم One UI 6 را روی دستگاه خود احساس کنند و امکان نصب نسخه‌ی بتای این به‌روزرسانی دردسترس قرار گرفته است. برای بررسی قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S23 و خرید این محصول با بهترین قیمت، می‌توانید سری به بخش محصولات زومیت بزنید.

پیش‌نیاز شرکت در برنامه‌ی آزمایشی One UI 6 چیست؟

برنامه‌ی بتای One UI 6 درحال‌حاضر برای دارندگان گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا در ایالات‌ متحده‌و کره‌‌جنوبی و آلمان منتشر شده است و به‌زودی برای برخی نواحی دیگر نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

ثبت نام بتای One ui 6 در برنامه samsung Members

قبل‌ از ثبت‌نام در برنامه‌ی بتای One UI 6، باید برنامه‌ی Samsung Members را روی گوشی گلکسی S23 خود نصب کنید.

توجه کنید نسخه‌ی بتای One UI 6 مثل نسخه‌های آزمایشی هر نرم‌افزار دیگری می‌تواند حاوی مشکلات و باگ‌های مختلف باشد و شاید برخی از قابلیت‌های دستگاه با نصب این آپدیت به‌درستی کار نکنند. البته امکان ترک برنامه‌ی بتا وجود دارد؛ اما برای این‌ کار باید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید که این اقدام باعث حذف همه‌ی اطلاعات و داده‌های روی حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه خواهد شد.

روش دانلود نسخه‌ی بتای One UI 6

اگر شرایط لازم را داشته باشید، ثبت‌نام در برنامه‌ی آزمایشی One UI 6 فقط چند دقیقه طول خواهید کشید. برای این‌ منظور باید برنامه‌ی Samsung Members را باز و چند ثانیه صبر کنید تا محتوای آن به‌طور کامل بارگذاری شود. در بالای صفحه تعدادی بنر مشاهده خواهید کرد که می‌توان در حالت افقی بین آن‌ها حرکت کرد. به پیمایش ادامه دهید و روی One UI 6 Beta ضربه بزنید.

ثبت نام بتای One ui 6 در برنامه samsung Members

اگر بنر One UI 6 Beta را در Samsung Members مشاهده نکردید، باید از برنامه‌های تغییر آی‌پی برای تغییر موقعیت مکانی خود به ایالات‌ متحده و آلمان یا کره‌‌جنوبی استفاده کنید.

در صفحه‌ی بعد، روی Register ضربه بزنید. سپس، شرایط و قوانین را مرور و Enroll را انتخاب کنید تا ثبت‌نام شما تأیید شود.

پس‌‌ از ثبت‌نام، برنامه‌ی Samsung Members را ببندید و وارد تنظیمات گوشی خود شوید. صفحه‌ را به پایین اسکرول کنید و روی Software Update و سپس Download and install ضربه بزنید.

اکنون باید فرایندی مشابه به‌روزرسانی‌های معمولی را طی کنید. گوشی شما One UI 6 بتا را دانلود و نصب می‌کند و امکان دارد هنگام این‌ کار از شما درخواست شود دستگاه را مجدداً راه‌اندازی کنید.

کار تمام است و پس‌ از روشن‌شدن گلکسی S23، می‌توانید طعم One UI 6 بتا مبتنی‌بر اندروید ۱۴ را تجربه کنید.

روش آپدیت گلکسی S23 به One UI 6 بتا برای کاربران ایرانی

طبق بررسی‌های ما و گزارش‌های کاربران ظاهراً استفاده روش از Samsung Members برای کاربران ایرانی وجود ندارد و بدین منظور می‌توانید روش زیر را دنبال کنید.

۱. ابتدا فایل آپدیت را با توجه به شماره مدل گوشی گلکسی S23 خود از این لینک دانلود کنید.

۲. اکنون فایل ADB 1.4.3 رو ازطریق این لینک دانلود و نصب می‌کنیم. در این مرحله درایور USB گوشی را نیز نصب می‌کنیم.

۳. نام فایل دانلود شده در مرحله‌ی اول را به update.zip تغییر می‌دهیم و سپس آن را در پوشه‌ی ADB در درایو C کپی می‌کنیم.

۴. در درایو C وارد پوشه‌ی ADB می‌شویم و با نگه‌داشتن کلید Shift، روی ناحیه‌ی خالی این درایو راست‌کلیک و سپس Open In Terminal را انتخاب می‌کنیم.

۵. اکنون گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل می‌کنیم و در تنظیمات دستگاه و بخش Developer Options، گزینه‌ی USB Debugging را درحالت فعال قرار می‌دهیم. اکنون در Terminal که مرحله‌ی ۴ باز کرده بودیم عبارت adb devieces را تایپ کرده و اینتر را فشار می‌دهیم.

۶. روی گوشی گزینه‌ای نمایش داده می‌شود که باید روی Trust ضربه بزنید و آن را تأیید کنید. همچنین توصیه می‌شود تیک Always allow from this computer را فعال کنید.

۷. اکنون فهرستی در CMD نمایش داده خواهد شد و اگر نام گوشی شما در آن قابل مشاهده باشد و درحالت Active باشد یعنی مراحل کاملاً درست انجام شده‌اند.

۸. حالا دستور adb reboot recovery را در Terminal تایپ کرده و اینتر را فشار می‌دهیم تا گوشی وارد حالت ریکاوری شود.

۹. در این مرحله باید با فشار دادن دکمه‌های تنظیم صدا روی گوشی، گزینه‌‌ی Apply update from ADB را انتخاب کرده و سپس با فشردن دکمه‌ی پاور آن را انتخاب کنید.

۱۰. دستور adb sideload update.zip را در Terminal وارد کرده و اینتر را فشار می‌دهیم.

مراحل آپدیت در این‌جا پایان می‌یابد و پس از مدت کوتاهی گوشی گلکسی S23 شما با One UI 6 بوت می‌شود.

ما در زومیت نگاهی به One UI 6 بتا روی گلکسی S23 اولترا انداخته‌ایم که می‌توانید ویدیو آن را درادامه تماشا کنید.

تماشا در یوتیوب

چطور از برنامه‌ی One UI 6 بتا خارج شویم؟

اگر قصد دارید به‌هر دلیلی از برنامه‌های بتای One UI 6 خارج شوید و نسخه‌ی پایدار قبلی این رابط‌ کاربری را دوباره روی گلکسی S23 خود نصب کنید، باید برنامه‌ی Samsung Members را باز کنید و روی بنر One UI 6 Beta ضربه بزنید و سپس Withdraw را در پایین صفحه انتخاب کنید.

در مرحله‌ی بعد باید گوشی خود را به کامپیوتر شخصی متصل و از برنامه‌ی Smart Switch برای دانگرید نرم‌افزار دستگاه استفاده کنید. گوشی شما در طول این فرایند به‌طور کامل ریست و همه‌ی داده‌ها و اطلاعاتش پاک خواهد شد.

می‌توانید قبل‌ از اقدام به دانگرید One UI روی گلکسی S23 خود، از فایل‌های دستگاه نسخه‌ی پشتیبان بگیرید و پس‌ از پایان کار، اطلاعات را دوباره بازیابی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات