احیای گوشی می میکس آلفا؟ شیائومی دوربین‌های پشتی را به زیر نمایشگر می‌برد!

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
شیائومی می میکس آلفا / Xiaomi Mi Mix Alpha
جدیدترین پتنت شیائومی گوشی هوشمندی را نمایش می‌دهد که افزون‌بر دوربین سلفی، دوربین‌های پنل پشتی را نیز به زیر نمایشگر منتقل کرده است.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۹، شیائومی موبایلی مفهومی به نام می میکس آلفا رونمایی کرد که نمایشگرش تا پنل پشتی ادامه داشت. با وجود لغو تولید می میکس آلفا، شیائومی همچنان دست از ایده‌های نوآورانه برنمی‌دارد.

به‌نوشته‌ی Android Authority، شیائومی پتنت جدیدی در اداره‌ی ملی مالکیت معنوی چین ثبت کرده است که گوشی هوشمندی با دوربین سلفی زیر نمایشگر در بخش پشتی و جلویی را نمایش می‌دهد.

پتنت موبایل شیائومی با دوربین پشتی در زیر نمایشگر

تصاویر منتشرشده از پتنت، دستگاهی را نشان می‌دهند که شباهت زیادی با می میکس آلفا دارد و به نمایشگری مجهز است که بخشی از پنل پشتی را نیز می‌پوشاند. در مرکز پنل پشتی، نواری می‌بینیم که روی آن از نمایشگر استفاده نشده است.

مطابق تصاویر، دستگاه جدید شیائومی یک دوربین سلفی و سه دوربین پشتی دارد که همگی در زیر نمایشگر قرار گرفته‌اند.

در سال ۲۰۲۱، شیائومی با گوشی میکس ۴ دوربین را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کرد. ایده‌ی دوربین سلفی زیر نمایشگر چیز جدیدی نیست؛ اما تاکنون هیچ دستگاهی ندیده‌ایم که دوربین‌های پنل پشتی را نیز به زیر نمایشگر منتقل کند.

دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر فعلاً عملکرد راضی‌کننده‌ای ندارند و کیفیت تصاویرشان دور از انتظار است؛ اما با گذشت زمان قطعاً پیشرفت‌های زیادی تجربه خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات