پتنت سامسونگ گوشی نوآورانه‌ای را با پشتیبانی از چهار حالت مختلف نشان می‌دهد

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ
شاید در آینده بتوانید از گوشی سامسونگ خود در حالت‌های مختلف از جمله حالت استاندارد، فبلت و تبلت استفاده کنید.
تبلیغات

سامسونگ حق‌ اختراع جدیدی را در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت کرد. این پتنت به دستگاهی اشاره دارد که با بهره گرفتن از طرحی شبیه گوشی‌های رول‌شونده، چهار حالت عملکرد مختلف ارائه می‌دهد. در واقع این پتنت مربوط به گوشی جالبی است که راهکاری نوآورانه را برای پاسخگویی به نیازهای کاربر در سناریوهای مختلف ارائه خواهد داد.

پتنت جدید سامسونگ، دستگاهی را در چهار حالت با نام‌های بند (Band)، تلفن (Phone)، فبلت (Phablet) و تبلت (Tablet) نشان می‌دهد. هریک از این حالت‌ها برای ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری منحصربه‌فرد طراحی شده‌اند. به‌عنوان مثال حالت بند برای افرادی در نظر گرفته شده است که از گوشی خود هنگام حرکت استفاده می‌کند. ابعاد صفحه‌نمایش دستگاه در این حالت به کوچک‌ترین حد ممکن تغییر خواهد کرد که برای مواقعی مثل پیاده‌روی یا هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی مفید خواهد بود.

پتنت گوشی چهارحالته سامسونگ

حالت تلفن در پتنت جدید غول فناوری کره‌ی جنوبی، به حالت استاندارد گوشی‌های هوشمند اشاره دارد که اکثر ما با آن آشنایی داریم. این حالت برای برقرای تماس‌های تلفنی، ارسال پیام و سایر کارهای اساسی طراحی شده است.

به گزارش گیزموچاینا، در حالت فبلت پتنت جدید سامسونگ، صفحه‌نمایش به سمت‌ چپ کشیده می‌شود و استفاده از آن با دو دست آسان‌تر خواهد شد. این حالت برای افرادی که هنگام انجام کارهایی مثل مطالعه‌ی کتاب‌های الکترونیکی یا مرور وب‌سایت‌ها برای مدت طولانی با گوشی کار می‌کنند مناسب است.

در نهایت، حالت چهارم پتنت جدید سامسونگ برای افرادی طراحی شده است که ترجیح می‌دهند از گوشی خود در محیط ثابت استفاده کنند. صفحه‌نمایش دستگاه در این حالت از دو طرف کشیده می‌شود و استفاده از آن با هردو دست آسان‌تر خواهد بود. این حالت برای تماشای فیلم، بازی و سایر فعالیت‌هایی که به سطح بزرگی از نمایشگر نیاز دارند، مناسب است.

پتنت جدید سامسونگ نشان‌دهنده‌ی تعهد این شرکت به ارائه‌ی نوآوری‌های جدید برای رفع نیاز مشتریانش است. اگر شرکت کره‌ای نهایتاً دستگاه جدیدی براساس این گواهی حق‌ اختراع تولید کند، کاربران قادر خواهند بود فرم‌فکتور آن را مطابق نیاز خود تغییر دهند.

اکنون باید منتظر بمانیم تا مشخص شود سامسونگ چه زمانی گوشی هوشمند جدیدی براساس پتنت جدید خود عرضه خواهد کرد. البته این احتمال هم وجود دارد که محصول مورداشاره هیچ‌وقت روانه‌ی بازار نشود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات