ویوو X Fold 2 و X Flip برای رقابت با گوشی‌های تاشو‌ سامسونگ معرفی شدند

پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ویوو X flip و X Fold 2
ویوو X Fold 2 اولین گوشی تاشو جهان با تراشه Snapdragon 8 Gen 2 است که به‌همراه ویوو X Flip با تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 معرفی شد.
تبلیغات

ویوو در رویداد امروز خود دو گوشی هوشمند تاشو در چین معرفی کرد. همان‌طور که انتظار داشتیم، این برند گوشی تاشو X Fold 2 و X Flip را برای رقابت مستقیم با گلکسی زدفولد ۴ و گلکسی زدفلیپ ۴ سامسونگ روانه‌ی بازار خواهد کرد.

ویوو X Fold 2

ویوو X fold 2

ویوو X Fold 2 به‌عنوان جانشین X Fold معرفی شد. این محصول از نمایشگر بیرونی ۶٫۵۶ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. صفحه‌نمایش داخلی این دستگاه نیز ۸٫۰۳ اینچی است و وضوح ۲۱۶۰ در ۱۹۱۶ پیکسل را ارائه می‌دهد. هردو نمایشگر این دستگاه ازنوع AMOLED بوده و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حسگر اثرانگشت اولتراسونیک سه‌بعدی و فناوری HDR10 پلاس پشتیبانی می‌کنند روشنایی آن‌ها حداکثر به ۱۸۰۰ نیت می‌رسد.

ابعاد ویوو X Fold 2 معادل ۱۶۱٫۳ در ۷۳٫۴ در ۱۳ میلی‌متر و وزن آن ۲۸۰ گرم است. به گفته‌ی ویوو، لولای این گوشی از مواد FS54 ساخته شده است؛ ماده‌ای که از آن در صنعت هوانوردی استفاده قرار می‌شود و به افزایش دوام و کاهش وزن دستگاه کمک کرده است.

ویوو X fold 2

سیستم دوربین اصلی ویوو X Fold 2 شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو است. نمایشگر داخلی و بیرونی این دستگاه نیز به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. ویوو همچنین از تراشه‌ی V2 برای بهبود قابلیت‌های تصویربرداری این گوشی استفاده کرده است.

قلپ تپنده‌ی ویوو X Fold 2 تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 است که آن را به اولین گوشی تاشو جهان با این سیستم-روی-چیپ تبدیل می‌کند. این دستگاه از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X بهره می‌برد و در چند مدل با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS 4.0 عرضه خواهد شد. این محصول به باتری ۴۸۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده است و از شارژ سریع سیمی ۱۲۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. X Fold 2 همچنین از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع بهره می‌برد و به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و رابط‌کاربری OriginOS 3 به‌فروش می‌رسد.

مدل ۲۵۶ گیگابایتی ویوو X Fold 2 با رم ۱۲ گیگابایت با قیمت ۱۳۰۷ دلار عرضه می‌شود. مدل ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی نیز با برچسب ۱۴۵۳ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. پیش‌فروش این دستگاه از اکنون در چین آغاز شده است و از تاریخ ۲۸ آوریل در نگ قرمز، آبی و مشکی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

ویوو X Flip

ویوو X flip

ویوو X Flip از فرم‌فکتور شبیه سری گلکسی زدفلیپ سامسونگ بهره می‌برد و برای رقابت با این دستگاه و همچنین محصولات دیگری مثل موتورولا ریزر و اوپو Find N2 Flip طراحی شده است. نکته‌ی مهم در مورد X Flip این است که برخلاف رقبای خود از نمایشگر ثانویه‌ی منحصر‌به‌فرد بهره می‌برد.

ویوو X Flip یک گوشی تاشو عمودی است که از نمایشگر اصلی ۶٫۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند و دوربین سلفی در بریدگی پانچ‌هول مرکزی بالای آن قرار دارد. وضوح نمایشگر این دستگاه Full HD پلاس است و روشنایی آن حداکثر به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. قاب پشتی این گوشی حاوی نمایشگر AMOLED دیگری با ابعاد ۳ اینچ است که وضوح ۶۸۲ در ۴۲۲ پیکسل را ارائه می‌دهد و می‌توان از آن برای کارهای مختلفی مثل مشاهده‌ی اطلاعات، پخش موسیقی و موارد دیگر استفاده کرد.

ویوو X flip

قاب پشتی ویوو X Flip از طراحی لوزی‌شکل و برجسته بهره می‌برد و حسگر اثر انگشت آن با دکمه‌ی پاور یکپارچه شده است.

ویوو X Flip از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و ماژول دوربین پشتی دایره‌ای شکل بهره می‌برد که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) است و نام زایس نیز درکنار آن به‌چشم می‌خورد. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض سیستم دوربین اصلی این دستگاه را تکمیل می‌کند.

ویوو X Flip از تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 بهره می‌برد و درکنار آن ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 4.0 درنظر رفته شده است. این دستگاه به باتری ۴۴۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده است و از شارژ سریع ۴۴ واتی پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل پیش‌فرض این محصول نیز اندروید ۱۳ است که رابط کاربری OriginOS 3 روی آن اعمال شده است. از دیگر قابلیت‌های این گوشی تاشو می‌توان به وای‌فای، USB C، بلوتوث، GPS دوبانده و 5G اشاره کرد.

مدل ۲۵۶ گیگابایتی ویوو X Flip با رم ۱۲ گیگابایت با برچسب ۸۷۱ دلار و مدل ۵۱۲ گیگابایتی آن با برچسب ۱۰۱۷ دلار به‌فروش خواهد رسید. این گوشی مثل X Fold 2 از هم‌اکنون در چین قابل پیش‌خرید است و فروش رسمی آن از ۲۸ آوریل در سه‌ رنگ مشکی، طلایی و بنفش آغاز خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات