تراشه «فوق‌کم‌مصرف» اپل؛ آیفون ۱۵ پرو حتی پس از اتمام باتری تا حدی فعال خواهد بود

پنج‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۴ پرو زیر نور آفتاب
ظاهرا اپل به‌دنبال استفاده از تراشه‌ی فوق‌کم‌مصرف ویژه‌ای است تا دکمه‌های خازنی آیفون ۱۵ پرو حتی پس از خاموش شدن دستگاه، لمس را تشخیص دهند.
تبلیغات

بر اساس ادعای مک‌رومرز به‌نقل از یک منبع آگاه، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به ریزپردازنده‌ی فوق‌کم‌مصرفی مجهز خواهند بود تا دکمه‌های خازنی جدید این دو گوشی حتی پس از اتمام شارژ باتری کار کنند. فردی که این ادعا را مطرح کرده، همان کسی است که به درستی جزئیات داینامیک آیلند (حفره‌ی کپسولی) آیفون ۱۴ پرو را فاش کرد.

ریزپردازنده‌ی جدید جایگزین حالت کم‌مصرف فعلی آیفون می‌شود. این حالت به کاربران امکان می‌دهد که آیفون را تا حداکثر ۲۴ ساعت پس از خاموش شدن دستگاه، از طریق سرویس Find My مکان‌یابی کنند. همچنین حالت کم‌مصرف آیفون باعث می‌شود بتوانید به‌مدت پنج ساعت پس از اتمام باتری، از سرویس Apple Pay Express استفاده کنید.

تراشه‌ی جدید آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس جایگزین قابلیت‌های مبتنی‌بر Bluetooth LE و Ultra Wideband خواهد شد و یک‌سری مزایای دیگر مثل تأمین انرژی دکمه‌های غیرمتحرک ارائه خواهد داد.

اپل امسال افزون‌بر دکمه‌ی کناری و دکمه‌های صدا، می‌خواهد اسلایدر میوت را نیز با دکمه‌ای خازنی جدیدی به نام Action Button جایگزین کند. این دکمه‌های غیرمتحرک در تمامی شرایط کار خواهند کرد.

ریزپردازنده‌ی جدید آیفون صرف‌نظر از روشن یا خاموش بودن دستگاه، به‌صورت بلادرنگ «فشار و نگه‌داشتن انگشت» روی دکمه‌های خازنی را تشخیص می‌دهد و برای دکمه‌های مختلف مثل پاور، دکمه‌ی اکشن و دکمه‌های کنترل شدت صدا حالت به‌خصوصی از فناوری لمس سه‌بعدی (3D Touch) را ارائه خواهد داد. فناوری موردبحث مبتنی‌بر بازخورد هپتیک است.

منبع آگاه می‌گوید قابلیت‌های مبتنی‌بر ریزپردازنده‌ی جدید آیفون در حال حاضر مراحل آزمایشی را می‌گذرانند. اپل این قابلیت‌ها را به‌هنگام فعال و غیرفعال بودن موتور تپتیک (Taptic Engine) و در شرایطی که گوشی خاموش بوده، آزموده است؛ اما هیچ آزمونی روی آیفونی که شارژش به اتمام رسیده انجام نشده است.

ظاهرا اپل مشغول کار روی دو نسخه‌ی مختلف از دکمه‌ی جدید کنترل صدا است. آیفون‌های فعلی دو دکمه‌ی مجزا دارند، اما احتمالا آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دکمه‌ای یکپارچه خواهند داشت. در یکی از این نسخه‌ها، بسته‌به میزان فشاری که به دکمه وارد می‌کنید، افزایش یا کاهش شدت صدا با سرعت‌های مختلف انجام می‌گیرد.

نسخه‌ی دیگر دکمه‌ی یکپارچه، با سوایپ کردن کار می‌کند؛ یعنی برای افزایش و کاهش صدا باید انگشت خود را روی دکمه به سمت بالا یا پایین بکشید. مشخص نیست کدام‌یک از این دو، در آیفون‌های جدید حضور پیدا خواهند کرد. افشاگر می‌گوید قابلیت‌های موردبحث نرم‌افزاری‌اند، بدین ترتیب شاید کاربر بتواند نحوه‌ی تغییر صدا را شخصی‌سازی کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات