تماشا کنید: نبرد آیفون ۱۴ پرو مکس با گلکسی S23 اولترا در تست سقوط

جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
آیفون ۱۴ پرو مکس درمقابل گلکسی S23 اولترا
به‌نظر شما گلکسی S23 اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس در آزمون سقوط چه عملکرد از خود نشان می‌دهند و کدام‌یک از آن‌ها مقاومت بالاتری دارد؟
تبلیغات

گلکسی S23 اولترا به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ اکنون دردسترس مشتریان سرتاسر جهان قرار گرفته است و می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۳ درنظر گرفت. این دستگاه از نسخه‌ی اورکلاک تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و پوشش گوریلاگلس وکتوس ۲ روی نمایشگر و قاب پشتی بهره می‌برد.

اما سؤال مهم این است که گوریلاگلس وکتوس ۲ درمقابل محافظ سرامیک شیلد آیفون ۱۴ پرو مکس چه عملکردی دربرابر ضربه و سقوط نشان خواهد داد؟ کانال یوتیوب PhoneBuff برای پاسخ دادن به این سؤال تست سقوط استاندارد خود را روی دو گوشی مذکور انجام داده است.

همان‌طور که دیجیتال‌ترندز اشاره می‌کند، آیفون ۱۴ پرو مکس به‌دلیل بهره گرفتن از فریم فولادی ضدزنگ و لبه‌های صاف، ازنظر دوام مزیت‌هایی دارد و ازطرف دیگر لبه‌های گلکسی S23 اولترا گرد بوده و به فریم آلومینیومی مجهز شده است.

همان‌طور که گفتیم، بدنه‌ی پشتی و نمایشگر گلکسی S23 اولترا با پوششی از جنس گوریلاگلس وکتوس ۲ عرضه شده و اپل نیز از پوشش سرامیک شیلد روی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس بهره گرفته است.

در ویدیو تست سقوط گلکسی S23 اولترا درمقابل آیفون ۱۴ پرو مکس، پرچم‌دار سامسونگ در دور اول برنده می‌شود. به‌هرحال ظاهراً پرچم‌دار اپل در آزمون دوم و سوم عملکرد بهتری به‌نمایش می‌گذارد اما S23 اولترا در دور چهارم و پایانی وضعیت بهتری نسبت‌به رقیب خود دارد. در پایان این ویدیو مشخص می‌شود امکان استفاده از قابلیت‌های مختلف هر دو گوشی وجود دارد اما به‌طور کلی پرچم‌دار کره‌ای‌ها کم‌تر آسیب می‌بیند.

به‌هرحال یکی از بهترین راهکارها برای محافظت از گوشی‌های گران‌قیمتی مثل گلکسی S23 اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس، استفاده از قاب‌های محافظ مستحکم و گلس‌های محافظ نمایشگر است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات