شارژدهی نسل بعدی گوشی تاشو هواوی با فناوری پیشرفته باتری، بهبود می‌یابد

جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی میت X3
هواوی از فناوری پیشرفته‌ی جدیدی در گوشی تاشو آینده‌ی خود استفاده کرده است که باعث بهبود شارژدهی و افزایش ظرفیت باتری آن می‌شود.
تبلیغات

هواوی احتمالاً در حوزه‌ی باتری به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته است و گفته می‌شود باتری گوشی تاشو آینده‌ی این شرکت احتمالاً ارتقاء مهمی دریافت خواهد کرد. براساس اعلام افشاگر معروف، Digital Chat Station، غول فناوری چینی از مواد آند با سیلیکون برای افزایش ظرفیت باتری Mate X3 به ۵۰۶۰ میلی آمپرساعت استفاده خواهد کرد.

به گزارش گیزموچاینا، گوشی تاشو بعدی هواوی نسبت‌به Mate X2 به نمایشگر بزرگ‌تری مجهز خواهد شد و به‌همین دلیل شارژدهی آن باید بهبود یابد. درحال‌حاضر در حوزه‌ی باتری‌ها، محدودیت‌هایی ازنظر چگالی انرژی مواد کاتدی وجود دارد اما ظاهراً پیشرفت‌های هواوی در فناوری‌های مرتبط با باتری، چگالی انرژی بالاتر و ظرفیت بیشتر را ارائه خواهد داد.

باتری‌های آند با سیلیکون که در گوشی‌های هوشمند جدید هواوی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با چند مشکل فنی مواجه شده‌اند. این باتری‌ها ضریب انبساط حجمی بالا، راندمان شارژ و تخلیه‌ی اولیه‌ی پایین و البته مقاومت بالایی دارند. شرکت چینی برای جلوگیری از مشکل انبساط و رفع چالش‌های دیگر، از ساختارهای پوشش داده‌شده با کربن و لایه‌های چسباننده‌ی پلیمری انعطاف‌پذیر خود استفاده کرده است.

هواوی P60 و گوشی تاشو Mate X3 احتمالاً سوم فروردین ۱۴۰۲ معرفی می‌شوند
هواوی P60 و گوشی تاشو Mate X3 احتمالاً سوم فروردین ۱۴۰۲ معرفی می‌شوند
مطالعه '2

هواوی همچنین از فویل لیتیوم در باتری‌های جدید خود استفاده کرده است؛ تغییری که بازده شارژ و تخلیه‌ی اولیه‌ را تا ۲۶ درصد افزایش می‌دهد. شرکت چینی از فناوری نانولوله‌های کربنی در باتری‌های آند سیلیکون بهره گرفته است که خاصیت رسانایی باتری جدید آن را تا چهاربرابر بهبود داده و علاوه‌براین عملکرد آن‌ها را ارتقا داده است.

استفاده از باتری‌های آند با سیلیکون در گوشی‌ تاشو بعدی هواوی، باعث افزایش ظرفیت باتری و بهبود ۲۱ درصدی چگالی انرژی آن نسبت به مواد آند گرافیتی سنتی خواهد شد. این شرکت همچنین از راهکارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای مدیریت بهینه‌ی مصرف انرژی و سیستم حفاظت امنیتی ۱۵ لایه‌ و مدیریت شارژ هوشمند برای ارائه‌ی بهترین شارژدهی در Mate X3 بهره گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات