تصاویر ثبت‌شده با دوربین تله‌فوتو هواوی P60 Pro کیفیت تصویربرداری این گوشی‌ را نشان می‌دهند

جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رندر گوشی هواوی P60 پرو
مدیر اجرایی هواوی، تصاویری که با دوربین پریسکوپی گوشی P60 Pro گرفته شده‌اند را به‌اشتراک گذاشته است تا کیفیت دوربین تله‌فوتو این محصول را نمایش دهد.
تبلیغات

انتظار می‌رود هواوی به‌زودی از پرچم‌داران جدید سری P60 رونمایی کند. گوشی‌های سری P این برند همیشه ازنظر تصویربرداری، ویژگی‌های جذابی ارائه می‌دهند و حالا افشاگر معروف Digital Chat Station در حساب ویبو خود تصاویری به‌اشتراک گذاشته است که گفته می‌شود با دوربین پریسکوپی هواوی P60 پرو ثبت شده‌اند.

دوربین پریسکوپی هواوی P60 Pro به‌نحوی در بدنه‌ی داخلی گوشی قرار داده شده است تا از منشور برای انتقال نور از لنز به حسگر استفاده کند. این راهکار به ارائه‌ی بزرگ‌نمایی اپتیکال بهتر در دوربین گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند، زیرا درحالت عادی، ابعاد کوچک بدنه‌ی این محصولات، در ارائه‌ی قابلیت‌ بزرگ‌نمایی اپتیکال، محدودیت ایجاد می‌کند.

به گزارش فون‌آرنا، دوربین معمولی گوشی‌های هوشمند از ماتریس رنگی RGB (رنگ قرمز، سبز و آبی) استفاده می‌کند و از چهار پیکسل تشکیل شده است که شامل یک پیکسل قرمز، دو پیکسل سبز و یک پیکسل آبی می‌شود. ماتریس رنگی RYYB دو پیکسل سبز را با پیکسل‌های زرد جایگزین می‌کند. این راهکار اولین‌بار در گوشی هواوی P30 Pro مورد استفاده قرار گرفت که باعث می‌شود نور دریافتی حسگر دوربین آن بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یابد و عکس‌های تله‌فوتو را روشن‌تر ثبت کند. هواوی استفاده از ماتریس RYYB را با عرضه‌ی P50 Pro متوقف کرد اما اگر گزارش Digital Chat Station واقعیت داشته باشد، این ویژگی امسال در پرچم‌دار جدید برند چینی ارائه خواهد شد.

طبق گزارش‌های اخیر، هواوی درحال‌کار روی الگوریتم‌های سفارشی جدیدی است که هدف آن‌ها بهبود کیفیت تصاویر بزرگ‌نمایی‌شده در P60 Pro و دوربین پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی آن است. این دوربین احتمالاً از حسگر OmniVision OMB بهره خواهد برد. علاوه‌براین انتظار می‌رود دوربین اصلی این گوشی از ویژگی دیافراگم متغیر بهره ببرد زیرا سال گذشته P50 Pro با این قابلیت عرضه شد. ویژگی مذکور به کاربران اجازه می‌دهد میزان تاری و عمق‌میدان را در عکس‌ها تنظیم کنند.

هی گنگ، رئیس دستگاه‌های هوشمند هواوی عکس‌هایی که با دوربین تله‌فوتو یکی از گوشی‌های معرفی نشده‌ی این برند گرفته شده را به‌اشتراک گذاشته است. این تصاویر به‌احتمال زیاد با دوربین پریسکوپی هواوی P60 پرو ثبت شده‌اند.

نمونه عکس گرفته شده با دوربین تله فوتو هواوی p60 پرو
نمونه عکس گرفته شده با دوربین تله فوتو هواوی p60 پرو
نمونه عکس گرفته شده با دوربین تله فوتو هواوی p60 پرو
نمونه عکس گرفته شده با دوربین تله فوتو هواوی p60 پرو

طبق گزارش‌ها، هواوی P60 Pro از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی AMOLED ساخت شرکت BOE چین بهره خواهد برد. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل پشتیبانی خواهد کرد. دربرخی شایعات اشاره شده است این محصول با نسخه‌ی 4G تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 روانه‌ی بازار خواهد شد. پرچم‌دار بعدی هواوی به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل HarmonyOS 3.1 را اجرا خواهد کرد و از باتری ۵۰۰۰ میلی‌ آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۸۸ وات بهره خواهد برد.

هواوی همچنین از فناوری تصویربرداری XMAGE که سال گذشته در سری Mate 50 ارائه شد در گوشی‌های خانواده‌ی P60 استفاده خواهد کرد. شاید P60 Pro اولین گوشی این شرکت باشد که از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX888 بهره خواهد برد. این دستگاه همچنین به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید با حسگر IMX858 مجهز خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از نسل دوم پلتفرم اتصال ماهواره‌ای هواوی اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد در شرایطی که دسترسی به اینترنت یا شبکه‌های موبایلی وجود ندارد، با دوستان یا مراکز خدمات اضطراری، تماس برقرار کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات