آنر می‌خواهد با عبور از اپل و هواوی، بازار گوشی‌های هوشمند را قبضه کند

پنج‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی آنر
مدیرعامل آنر از برنامه‌های این شرکت برای حضور پرقدرت در بازار گوشی‌های هوشمند می‌گوید.
تبلیغات

آنر با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند جدید خود، سروصدای زیادی در بازار به‌پا کرده است. این برند چینی با سری Magic 5 و گوشی‌های میان‌رده‌ای مثل X9a، بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند را شگفت زده کرده است. درواقع ژائو مینگ مدیرعامل آنر می‌گوید شرکت متبوعش می‌تواند همه‌ی رقبای خود ازجمله هواوی و اپل را در بازار شکست دهد.

ژائو در حاشیه‌ی رویداد معرفی Magic 5 در رویداد MWC ۲۰۲۳ درمورد اقدامات جدید آنر در بازار گوشی‌های هوشمند صحبت کرد. او می‌گوید شرکت تحت امرش قصد دارد با قدرتمندترین شرکت‌های فعال در بازار وارد رقابت شود و این یعنی گوشی‌های رده‌بالای جدیدی را عرضه خواهد کرد.

چالش‌هایی که آنر باید آن‌ها را رفع کند

مدیرعامل آنر به چالش‌های پیش‌روی این شرکت اشاره کرده است. او می‌گوید آنر باید روی ارتباطات، عمر باتری، عکاسی، هوش مصنوعی و نمایشگر کار کند تا به اهداف خود دست یابد.

آنر باید جهانی‌سازی برند خود را نیز دنبال کند. این برند همچنین باید رقابت را افزایش دهد تا از هر شرکتی که بر سر راه آن قرار می‌گیرد حتی اپل و هواوی پیشی بگیرد. مدیرعامل شرکت چینی تأکید می‌کند که باید با تاکتیک‌های مناسب با همه‌ی مشکلات مقابله کند. او همچنین اظهارداشت چالش‌های بزرگ‌تری در مسیر رسیدن به هدف آنر وجود دارد که باید با آن‌ها مقابله کند.

معیارهای صنعتی

به‌نظر می‌رسد ژائو اطمینان زیادی دارد که می‌توان آنر را به یکی از قدرتمندترین برندهای سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند رده‌بالا تبدیل کرد. درواقع او اعتقاد دارد سری Magic 5 با استانداردهای سطح‌بالا، معیارهای جدیدی در صنعت گوشی‌های هوشمند ایجاد خواهد کرد.

رونمایی آنر مجیک ۵ پرو در MWC 2023

در گذشته گوشی‌های سری P و Mate هواوی، معیارهایی را در صنعت گوشی‌های هوشمند تعیین می‌کردند. این موفقیت‌ها باعث شد تا برند مذکور در بازارهای جهانی سهم بسیار بالایی را به‌خود اختصاص دهد. هواوی با این گوشی‌ها موفق شد ۴۵ تا ۵۰ درصد از سهم بازار جهانی را دراختیار بگیرد.

البته ژائو می‌خواهد همه‌چیز را تغییر دهد. او اشاره کرد که هواوی زمانی یکی از برترین برندهای سازنده‌ی گوشی‌ در چین بود اما آنر اکنون ادعا می‌کند که می‌تواند استاندارها و معیارهای جدیدی در این بازار ایجاد کند.

مدیرعامل آنر همچنین اشاره می‌کند که طراحی‌های این برند درحال‌حاضر براساس استانداردهای سطح‌بالا ایجاد می‌شوند. برای مثال فناوری شبکه را در نظر بگیرید؛ اگر نگاهی به گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ی امروزی داشته باشید، متوجه خواهید شد که اکثر آن‌ها ازنظر قابلیت‌های شبکه، حرف زیادی برای گفتن ندارند.

به‌نوشته‌ی گیزچاینا، اگرچه فناوری 5G اکنون به بلوغ خوبی رسیده است و هواوی میت ۴۰ همچنان به‌عنوان یکی از موفق‌ترین گوشی‌های چینی شناخته می‌شود اما آنر قصد دارد از فناوری‌های پیشرفته‌ی خود استفاده کند تا برند هم‌وطنش را در این زمینه شکست دهد.

آیا آنر می‌تواند موفق شود؟

وقتی از رئیس آنر درمورد رقابت کنونی در بازار گوشی‌های هوشمند سؤال شد او پاسخ داد آماده‌ی رقابت با هر شرکت دیگری است. او افزود آنر شجاعت و توانایی لازم را برای شکست دادن هر حریفی در اختیار دارد.

آنر هواوی اپل

چنین اظهاراتی برای آنر خیلی جدید نیست. مدیرعامل این شرکت به‌دلیل اقدامات مثبت زیادی که انجام داده، شناخته شده است؛ البته او این‌بار از همه‌ی چالش‌هایی که در مسیر هدفش قرار دارد آگاهی دارد. مهم‌تر از همه او می‌داند که شرکت متبوعش باید چه‌کاری انجام دهد تا از همه‌ی رقبا پیشی بگیرد و به یکی از بزرگ‌ترین برندهای چین و جهانی تبدیل شود.

بااین‌حال باید این واقعیت را درنظر گرفت که هواوی با یک تیم بزرگ در بخش تحقیق‌وتوسعه و نوآوری به موقعیت کنونی خود دست یافته است، اما آنر درحال‌حاضر چنین تیمی را دراختیار ندارد و تا رسیدن به جایگاه کنونی هواوی، مسیری طولانی را باید طی کند. به‌هرحال سخنان خردمندانه و اهداف بزرگ این برند، ستودنی است.

اکنون باید دید آنر در آینده چه اقداماتی در بازار گوشی‌های هوشمند انجام خواهد داد. مطمئناً این شرکت با حرکت در مسیری درست، می‌تواند به هدفی خود دست یابد. گوشی‌ساز چینی تا این‌لحظه نیز اقدامات و فعالیت‌های خوبی در بازار گوشی‌های هوشمند داشته است و سری Magic 5 و X9a آن به‌شدت موردتوجه قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات