گلکسی زد فولد ۵ احتمالاً بدون قلم S-Pen داخلی عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
مطالعه 1 دقیقه
گلکسی زدفولد ۴ و قلم S-Pen
به‌نظر می‌رسد سامسونگ به‌دلیل برخی چالش‌ها، از ارائه‌ی قلم S-Pen داخلی با گلکسی زد فولد ۵ صرف‌ نظر کرده است.
تبلیغات

ظاهراً سامسونگ تصمیم دارد تغییرات مختلفی در گلکسی زدفولد ۵ اعمال کند. اگرچه طبق گزارش‌های اخیر این گوشی تاشو امکانات و قابلیت‌های چشم‌گیری ارائه خواهد داد اما به‌نظر می‌رسد برخلاف برخی شایعات، با قلم S-Pen داخلی عرضه نخواهد شد.

برخی طرفداران سری گلکسی زد فولد احتمالاً از عدم ارائه‌ی قلم S-Pen داخلی در نسل بعدی این محصول ناامید خواهند شد. سامسونگ با معرفی گلکسی زدفولد ۳، پشتیبانی از قلم را به این دستگاه اضافه کرد؛ ویژگی جذابی که زمانی، نقطه‌ی قوت گوشی‌های سری گلکسی نوت بود و البته دارندگان گوشی تاشو رده‌بالای سامسونگ باید قلم را به‌طور جداگانه خریداری کنند. S-Pen به‌خوبی با دو نسل اخیر گلکسی زد فولد کار می‌کند اما جایگاه مخصوصی برای نگه‌داری از آن روی دستگاه تعبیه نشده است.

به گزارش گیزموچاینا، سامسونگ برای ارائه‌ی قلم S-Pen داخلی در گلکسی زد فولد بعدی، با چالش‌های متعددی مواجه شده است. به‌عنوان مثال با قرار دادن جایگاه مخصوص قلم، ضخامت دستگاه افزایش خواهد یافت که این مورد با نیاز به باریک بودن چنین فرم‌فکتوری، در تضاد است. البته می‌توان قلم S-Pen جدیدی با ضخامت کمتر تولید کرد اما این راهکار نیازمند صرف هزینه‌ی بیشتر است که به افزایش قیمت نهایی نسل بعدی گلکسی زد فولد منجر خواهد شد. این چالش‌ها می‌توانند مهم‌ترین دلایلی باشند که سامسونگ را از ارائه‌ی قلم داخلی در زد فولد ۵ منصرف کرده است.

سامسونگ روی راهکارهایی تمرکز کرده است تا کاربران بتوانند با روشی راحت‌تر از قلم S-Pen روی نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد استفاده کنند. به گفته‌ی یکی از منابع نزدیک به غول فناوری کره‌ی جنوبی، ساختار لولای جدید گلکسی زد فولد ۵ و ساختار داخلی تکامل‌یافته‌ی آن باعث شده است ارائه‌ی قلم داخلی در این محصول دشوارتر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات