پیکسل ۷ از نسخه جدید استاندارد 5G پشتیبانی نمی‌کند

سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
پخش موسیقی با پیکسل ۷ پرو
ظاهراً گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۷ برخلاف بسیاری از پرچم‌داران امروزی فقط با نسخه‌ی قدیمی استاندارد 5G سازگاری دارد.
تبلیغات

اخیراً گزارش‌هایی درمورد عدم پشتیبانی گوشی پرچم‌دار گوگل یعنی پیکسل ۷ از جدیدترین استاندارد 5G منتشر شده که موجی از ناامیدی را برای بسیاری از طرفداران پیکسل‌ به‌همراه داشته است. البته این مورد احتمالاً یک شکست بزرگ نیست زیرا امکان دارد در اندروید ۱۴ شاهد اضافه شدن سازگاری گوشی مذکور با استاندارد جدید 5G باشیم.

3GPP مسئولیت ایجاد استانداردهای پهنای‌ باند تلفن‌همراه را برعهده دارد و اکنون روی 5G تمرکز کرده است. استانداردهای این فناوری به‌عنوان نسخه‌های جدید ارائه می‌شوند و پیکسل ۷ گوگل اکنون از نسخه‌ی ۱۵ استاندارد 3GPP استفاده می‌کند که نسبت به سایر گوشی‌های 5G موجود در بازار قدیمی‌تر است. به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، نسخه‌ی ۱۵ اولین استاندارد 5G بود که در ژوئن ۲۰۱۸ ارائه شد. پس‌ از آن در جولای ۲۰۲۰ شاهد روی کار آمدن نسخه‌ی ۱۶ بودیم و کوالکام نیز با عرضه‌ی مودم‌های اسنپدراگون X65 و X70 در سال ۲۰۲۱ از آن پشتیبانی کرد. نسخه‌ی ۱۷ استاندارد مذکور نیز در ژوئن ۲۰۲۲ معرفی شد.

براساس اعلام کوالکام، نسخه‌ی ۱۶ استاندارد 5G شامل پیشرفت‌هایی در اجزای اصلی سیستم ازجمله پوشش، ظرفیت، تأخیر، قدرت، تحرک، قابلیت اطمینان، سادگی استقرار و موارد دیگر است. بااین‌حال، خبرهای خوبی برای علاقه‌مندان به پیکسل وجود دارد. براساس برخی شایعات، گوگل با اندروید ۱۴، احتمالاً پشتیبانی از نسخه‌های جدید استاندارد 5G را به پیکسل ۷ اضافه خواهد کرد. بدین‌ترتیب دارندگان گوشی مذکور می‌توانند مثل کاربران سایر پرچم‌داران رده‌بالای بازار از حداکثر سرعت شبکه‌های 5G بهره ببرند.

به‌گفته‌ گوگل، نسخه‌ی ۱۶ استاندارد 3GPP در اندروید U پشتیبانی خواهد شد. طبق برخی گزارش‌ها، پیکسل ۷ نیز در پاییز به نسخه‌ی ۱۶ این استاندارد به‌روزرسانی خواهد شد. اضافه‌شدن پشتیبانی از نسخه‌های جدید استاندارد 5G با آپدیت اندروید ۱۴، موضوع بسیار جذابی است که علاقه‌مندان به گوشی‌های پیکسل در ماه‌های آینده آن را دنبال خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات