رشد فروش گوشی‌های هوشمند به‌دلیل سال نو چینی

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
لیست کامل دستورات Siri
فروش آیفون در چین ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، اما تحلیلگران در مورد بهبود پایدار این رشد تردید دارند.
تبلیغات

اطلاعات جدید بازار چین نشان می‌دهد که فروش گوشی آیفون‌ در طول سال نو چینی ۶ درصد افزایش داشته است. در حالی که برخی به این موضوع اشاره می‌کنند که سال ۲۰۲۳، سال بهبودی فروش گوشی‌های هوشمند پس از همه‌گیری کووید ۱۹ در سطح جهان خواهد بود، برخی نیز درباره این موضوع تردید دارند.

براساس گزارش 9to5mac فروش گوشی‌های هوشمند در چین در فصل منتهی به سال نوی چینی افزایش یافته است. در آغاز سال ۲۰۲۳ فروش گوشی‌های هوشمند هر هفته به سرعت افزایش یافت و قبل از شروع سال نو چینی به بیش از ۷ میلیون دستگاه رسید.

در مدت چهار هفته از پنج هفته، فروش گوشی هوشمند بالای ۶ میلیون باقی ماند، میزانی که در سال ۲۰۲۲ به ندرت دیده شد. زمانی که همه‌گیری کووید ۱۹ شهرهای چین را تحت‌الشعاع قرار داد، میانگین فروش هفتگی در این دوره ۶٫۷ میلیون دستگاه بود که بسیار بیشتر از میانگین ۵٫۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ بود و همچنین در ماه ژانویه، فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه سال قبل ثابت بود، که بالاترین فروش را در سال ۲۰۲۲ ثبت کرد که بیش از ۴۰ درصد رشد را نشان می‌داد.

در مورد فروش آیفون، اپل جایگاه خود را در چین به عنوان رهبر بازار حفظ کرد و نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ رشد کمی را تجربه کرد. طبق داده‌های اولیه، اپل در ماه ژانویه با همکاری تولیدکننده قطعات اصلی آیفون در چین، از نظر سهم فروش در بالاترین جایگاه باقی ماند و فروش آن نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش یافت.

برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که همه‌گیری کرونا بر عرضه و تقاضا تأثیر گذاشته و امسال دوره بهبودی برای صنعت گوشی‌های هوشمند خواهد بود. با این حال، بسیاری شک دارند و معتقدند که این فقط یک موج گذرا است.

برخی از تحلیلگران این موج را بیشتر به کاهش تقاضا از ماه دسامبر و فرا رسیدن زودتر از معمول فصل سال نو چینی‌ها نسبت می‌دهند.

واقعیتی در بازار وجود دارد که بسیاری از فروشندگان در مورد خرید عمده گوشی هوشمند محتاط هستند، زیرا قبلاً با تعداد بالایی از گوشی هوشمند فروش‌نرفته در قفسه‌های خود رو‌به‌رو شده بودند.

با این حال، تحلیلگران تا حدودی خوشبین هستند و باور دارند که پایان سیاست شکست‌خورده محدودیت شدید چین برای کرونا، باعث کمتر شدن محدودیت‌ها در سمت عرضه گوشی‌های هوشمند خواهد شد. تحلیلگران می‌گوید که بازار گوشی‌های هوشمند از سال ۲۰۲۳ رشد سالانه را تجربه خواهد کرد، البته انتظار دارند این رشد تک‌رقمی، چشمگیر نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات