این آیفون ۱۲ از دو پورت USB-C و لایتنینگ به‌طور همزمان استفاده می‌کند

سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۲ مینی با دو درگاه لایتنینگ و USB C
آیفون ۱۲ مینی دستکاری‌شده، یک درگاه USB-C در کنار درگاه لایتنینگ دارد که می‌توان از آن برای شارژ کردن و گوش دادن به موسیقی استفاده کرد.
تبلیغات

اپل از چند سال قبل، از درگاه USB-C به جای پورت لایتنینگ در آیپد استفاده کرده است. علاوه‌براین گزارش‌های متعدد نشان می‌دهند این شرکت سال جاری احتمالاً سری آیفون ۱۵ را نیز با پورت USB-C عرضه خواهد کرد. کاربران از مدت‌ها قبل خواهان جایگزین شدن USB-C به‌جای درگاه لایتنینگ آیفون بوده‌اند، اما اپل حتی در سری آیفون ۱۴ همچنان از پورت اختصاصی خود استفاده کرده است. اکنون یک تکنیسین خوش‌ذوق موفق شده با دستکاری آیفون ۱۲ مینی خود، یک درگاه USB-C را در کنار پورت لایتنینگ این گوشی اضافه کند.

کاربری به‌نام Hyphaistos3672 ویدیویی از آیفون ۱۲ مینی دستکاری‌شده‌ی خود در یوتیوب به‌اشتراک گذاشته است که در آن به روش قرار دادن درگاه USB-C روی گوشی مذکور اشاره می‌کند. این تکنیسین مجبور شد به‌دلیل کمبود فضای داخلی، تغییراتی روی برخی از قطعات داخلی آن اعمال کند. او بلندگوی دستگاه را برداشت تا فضای موردنیاز برای پورت اضافه فراهم شود و سپس USB-C را به سخت‌افزار داخلی متصل کرد.

آیفون ۱۲ مینی با درگاه USB C و لایتنینگ

به‌نوشته‌ی WccfTech، پس‌ از اضافه شدن USB-C، آیفون ۱۲ مینی ازطریق هر دو درگاه به مک متصل شد و در کمال تعجب هر دو پورت مذکور بدون مشکل کار کردند. باید دید آیا آیفون ۱۲ مینی دستکاری‌شده به‌طور همزمان ازطریق هردو درگاه خود شارژ می‌شود یا خیر.

اگر تصور می‌کنید اضافه کردن پورت USB-C در کنار درگاه لایتنینگ، کار بیهوده‌ای است باید اشاره کنیم این ویژگی می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. به‌عنوان مثال آیفون گزینه‌ای برای شارژ کردن و گوش دادن همزمان به صدا ازطریق هدفون‌های سیمی ندارد. با وجود دو درگاه روی گوشی می‌توان دستگاه را به شارژ متصل و از پورت دوم برای گوش دادن به موسیقی استفاده کرد، اما در حالت عادی برای انجام چنین کاری باید یک آداپتور اختصاصی خریداری کنید.

اپل سال ۲۰۱۶ جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را از روی آیفون حذف کرد. این اقدام در رسانه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها با انتقادات فراوانی مواجه شد اما غول فناوری اهل کوپرتینو تصمیم خود را با عنوان «شجاعت» توصیف کرد. رقبای اپل نیز از فرصت استفاده کردند و سازنده‌ی آیفون را به‌دلیل حذف درگاه هدفون به باد انتقاد گرفتند. به‌هرحال، بسیاری از همین شرکت‌ها مدتی بعد با دنباله‌روی از اپل، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را از گوشی‌های پرچم‌دار خود حذف کردند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات