قابلیت‌های درگاه USB-C آیفون ۱۵ احتمالاً محدود خواهد بود

یک‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کابل USB Type-C هوم‌پاد مینی اپل
اپل احتمالاً سری آیفون ۱۵ را با درگاه USB-C عرضه خواهد کرد اما قابلیت‌های این پورت روی گوشی‌های غول فناوری کوپرتینویی محدود خواهد بود.
تبلیغات

اخیراً بحث‌های زیادی درمورد شایعه‌ی استفاده از درگاه USB-C در آیفون‌های آینده‌ی اپل مطرح شده است. این تصمیم‌گیری با هدف انطباق با قوانین اتحادیه‌ی اروپا انجام خواهد شد. اکنون براساس پستی در ویبو، اپل در حال‌ کار روی بُرد مدار مجتمع سازگار با لایتنینگ است که در کنار USB-C مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش نئووین، بُرد جدید اپل می‌تواند عملکرد هر کابل یا دستگاه سازگار با USB C را هنگام اتصال به آیفون کتترل و در سناریوهای مختلف، ویژگی‌های خاصی را فعال یا غیرفعال کند. این شایعه هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده است ولی در صورت واقعی بودن می‌تواند سازگاری با لوازم‌جانبی مبتنی‌بر درگاه لایتنینگ را به‌ارمغان بیاورد.

پورت لایتنینگ برای اولین‌ بار سال ۲۰۱۲ با آیفون ۵ معرفی شد، و با در نظر گرفتن اینکه آیفون ۱۵ اواخر امسال عرضه خواهد شد، اگر قرار باشد USB-C در همه‌ی مدل‌های گوشی مذکور ارائه شود، این اقدام تغییری معنادار خواهد بود. کابل‌های USB-C روی آیفون احتمالاً فقط از شارژ آهسته و برخی تجهیزات جانبی پشتیبانی خواهند کرد که ازجمله می‌توان به سازگاری با مانیتورهای اکسترنال اشاره کرد. البته احتمال دارد پشتیبانی از نمایشگر فقط به مدل‌های پرو آیفون ۱۵ محدود شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات