تولید هر واحد پیکسل ۷ پرو ۴۱۳ دلار هزینه دارد و ۵۰ درصد قطعات‌ آن ساخت سامسونگ است

چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگر پیکسل ۷ پرو
براساس گزارشی جدید، ساخت هر واحد گوشی پیکسل ۷ پرو گوگل ۴۱۳ دلار هزینه دارد و سامسونگ ۵۰ درصد از قطعات این محصول را تأمین می‌کند.
تبلیغات

گزارش جدید کانترپوینت نشان می‌دهد ساخت هر واحد گوشی پیکسل ۷ پرو ۴۱۳ دلار هزینه دارد. بدین‌ترتیب، هزینه‌ی تولید این محصول درمقایسه‌با رقبایش ارزان‌تر است. طبق این گزارش، حدود ۵۰ درصد از قطعات مدل ۱۲۸ گیگابایتی پیکسل ۷ پرو را سامسونگ تولید می‌کند.

گوگل در ساخت گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود فقط از پنل‌های AMOLED ساخت سامسونگ با وضوح QHD پلاس استفاده کرده است. گفته می‌شود ۲۰ درصد از هزینه‌ی تولید هر واحد پیکسل ۷ پرو به نمایشگر آن اختصاص دارد. غول جست‌وجوی اینترنت در سری پیکسل ۷ از تراشه‌ی اختصاصی تنسور G2 استفاده می‌کند که این پردازنده نیز با همکاری سامسونگ تولید شده است. سیستم-‌روی-چیپ مذکور با فرایند پنج‌نانومتری EUV تولید می‌شود و ۷ درصد از هزینه‌ی کلی تولید پیکسل ۷ پرو مربوط به این قطعه است. گزارش‌ها نشان می‌دهند هزینه‌ی تولید هر واحد تنسور G2 حدود ۱۰ دلار بیشتر از نسل قبلی‌اش است.

به‌نوشته‌ی 9to5Google، سامسونگ حسگر دوربین ISOCELL GN1 و دوربین سلفی و دوربین پریسکوپی با زوم پنج‌برابری پیکسل ۷ پرو را نیز تأمین می‌کند. دیگر سخت‌افزار سامسونگ که در پیکسل ۷ پرو استفاده شده، آنتن‌‌های mmWave است که با همکاری موراتا ساخته شده‌اند. علاوه‌براین، رم گوشی مذکور با همکاری سامسونگ و میکرون تولید شده است.

هزینه تولید گوشی پیکسل ۷ پرو گوگل

ماژول وای‌فای پیکسل ۷ پرو را Skyworks ساخته است و SK Hynix نیز وظیفه‌ی تولید ماژول‌های NAND Flash با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را برعهده دارد. این تراشه‌ها برپایه‌ی استاندارد UFS نسل ۳٫۱ تولید شده‌اند. همچنین، بسته‌بندی باتری ۵۰۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی پرچم‌دار جدید گوگل را Sunwoda Electronic انجام داده و ATL نیز سلول‌های این باتری را تولید کرده است. درنهایت، آی‌سی شارژ پیکسل ۷ پرو ساخت NXP است و IDT هم سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم این گوشی را تولید می‌کند.

طبیعتاً هزینه‌ی ۴۱۳ دلاری فقط مربوط به قطعات مورد‌نیاز برای ساخت پیکسل ۷ پرو است. گوگل از زمان معرفی سری پیکسل ۶، هزینه‌های بازاریابی محصولات خود را نیز افزایش داده است. علاوه‌براین، باید هزینه‌های دیگری مثل فرایندهای تحقیق‌وتوسعه را در نظر بگیریم. اهالی مانتین‌ویو این محصول را با برچسب ۸۹۹ دلاری می‌فروشند و با‌توجه‌به آنچه گفتیم، سود خالص آن از فروش هر واحد این گوشی‌ دقیقاً مشخص نیست.

گوگل قصد دارد ظرفیت خط‌تولید گوشی‌های سری پیکسل را تا دو برابر افزایش دهد. ساندار پیچای می‌گوید سری پیکسل ۶ و پیکسل ۷ پرفروش‌ترین محصولات گوگل هستند؛ اما هنوز مشخص نیست سود حاصل از عرضه‌ی این گوشی‌ها دقیقاً چقدر بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات