این مدل مفهومی، ترکیب آیفون با اپل واچ اولترا را به‌نمایش می‌گذارد

سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدل مفهومی آیفون ۱۵ اولترا با الهام از اپل واچ اولترا
طرح مفهومی زیبای آیفون ۱۵ اولترا، ویژگی‌هایی مثل دکمه‌ی اکشن اپل واچ اولترا و همچنین درگاه USB-C را روی این گوشی به‌نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

اگرچه هنوز زمان زیادی از عرضه‌ی سری آیفون ۱۴ نگذشته است، اما این موضوع مانع انتشار خبرها و شایعات درمورد ایده‌های احتمالی اپل برای نسل بعدی گوشی‌های هوشمند این شرکت نمی‌شود. امسال شاهد معرفی خانواده‌ی آیفون ۱۵ خواهیم بود و طبق گزارش‌های اخیر امکان دارد این محصول به‌خصوص از نظر سخت‌افزاری یکی از بزرگ‌‌ترین تغییراتی باشد که تاکنون در خط تولید آیفون اعمال شده است.

چندسالی است که اپل هر نسل آیفون را در چند نسخه مثل مینی، پلاس، استاندارد، پرو و پرو مکس عرضه می‌کند، اما شایعاتی منتشر شده است مبنی‌بر اینکه شرکت مذکور قصد دارد مدل جدیدی را به خط تولید خود اضافه یا آن را جایگزین نسخه‌ی پرو مکس کند. این مدل با قاب تیتانیومی، دوربین پریسکوپی، دوربین سلفی دوگانه و سایر ارتقاهای جذاب و البته قیمت بسیار بالا در حدود ۱۲۰۰ دلار، به‌عنوان برترین آیفون غول فناوری اهل کوپرتینو شناخته خواهد شد.

درحال‌حاضر هیچ جزئیات دقیقی از ظاهر آیفون ۱۵ اولترا وجود ندارد اما طراحی به‌نام Jonas Daehnert مدل مفهومی آن را به‌اشتراک گذاشته است. توجه داشته باشید که این مدل مفهومی صرفاً با هدف سرگرمی و براساس سلیقه‌ی طراح آن ایجاد شده اما می‌تواند برداشت جالبی درمورد این گوشی ارائه دهد.

آیفون ۱۵ اولترا با طراحی شبیه اپل واچ اولترا

به‌نوشته‌ی دیجیتال‌ترندز، طرح مفهومی آیفون ۱۵ اولترا اساساً طراحی اپل واچ اولترا را به‌عنوان پایه‌ی و اساس خود درنظر گرفته است. در این رندر شاهد یک آیفون با ضخامت نسبتاً زیاد و لبه‌های خمیده هستیم اما صفحه‌نمایش دستگاه تخت بوده و دکمه‌های آن بیرون‌زدگی کمی دارند. علاوه‌براین دکمه‌ی سوئیچ بی‌صدا کردن دستگاه با سطح بافت‌دار در لبه‌ی آن به‌چشم می‌خورد. با توجه به افزایش ضخامت بدنه‌ی گوشی در این طرح مفهومی، بیرون‌زدگی سیستم دوربین پشتی آن کمتر از نسل‌های گذشته است. این عکس همچنان نشان می‌دهد آیفون ۱۵ اولترا از درگاه USB-C بهره خواهد برد. دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه‌ی اکشن نیز در لبه‌ی این محصول دیده می‌شود که از این‌ نظر نیز شبیه اپل واچ اولترا است.

پاسخ به تماس در اپل واچ اولترا

ایده‌ی اضافه‌شدن دکمه‌ی اکشن اضافه با قابلیت سفارشی‌سازی در لبه‌ی کناری آیفون ۱۵ اولترا می‌تواند ویژگی جذابی باشد. این دکمه در اپل واچ اولترا به‌طور پیش‌فرض برای شروع تمرین‌ها درنظر گرفته شده است اما درصورت تمایل می‌توانید آن را برای انجام کار دیگری مثل میان‌برهای سفارشی، برنامه‌ریزی کنید. اگر آیفون ۱۵ اولترا به دکمه‌ی قابل‌ سفارشی‌سازی مجهز شود، می‌توان از آن برای راه‌اندازی دوربین یا هر ویژگی دیگری استفاده کرد.

البته نمایشگر در طرح مفهومی آیفون ۱۵ اولترا از بدنه‌ی دستگاه کمی بیرو‌ن‌زدگی دارد و شاید چنین ظاهری برای برخی افراد جذاب نباشد. شاید در چنین شرایطی در دست گرفتن دستگاه کمی احساس عجیبی را به کاربر منتقل کند.

به‌نظر شما این طرح می‌تواند آینده‌ی طراحی آیفون را نشان دهد؟ دیدگاه شما درمورد ظاهر آیفون ۱۵ اولترا در این طرح مفهومی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات