کاهش درآمد فروش آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ نسبت‌به سال قبل

جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کار  کردن با گوشی آیفون ۱۴ پرو اپل
تیم‌کوک می‌گوید اگر مشکلات عرضه‌ی آیفون ۱۴ پرو وجود نداشت، میزان فروش گوشی‌های اپل در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ افزایش می‌یافت.
تبلیغات

اپل امروز گزارش مربوط به درآمد سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ خود را منتشر کرد. آمارهای این شرکت نشان از کاهش درآمد آیفون دارد که باعث شد انتظارات تحلیلگران را برآورده نکند. مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگو با تحلیلگران اذعان کرد اگر کمبود عرضه‌ی آیفون ۱۴ پرو وجود نداشت، درآمد این شرکت از فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ نسبت‌به سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ رشد می‌کرد.

تأیید تیم‌ کوک درمورد مشکل عرضه‌ی آیفون تعجب‌آور نیست. به‌نوشته‌ی 9to5Mac، دستگاه‌هایی مثل آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس که بسیاری افراد قصد خرید آن‌ها را داشتند در فصل مهم خرید تعطیلات دردسترس نبودند که همین موضوع تأثیر بسیار زیادی روی درآمد سه‌ماهه‌ی ابتدایی ۲۰۲۳ اپل داشت.

  • درآمد آیفون در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ معادل ۶۵٫۷۸ میلیار دلار
  • درآمد آیفون در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ معادل ۷۱٫۶۳ میلیار دلار

این یعنی کمبود عرضه‌ی آیفون ۱۴ پرو در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ باعث کاهش ۶ میلیارد دلاری درآمد اپل از فروش گوشی‌های هوشمند شده است. این شرایط باعث شد درآمد کلی شرکت مذکور در بازه‌ی زمانی مورداشاره به حدود ۱۲۳ میلیارد دلار برسید که نسبت‌به سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ حدود یک میلیارد دلار کم‌تر است.

علاوه‌براین از تیم کوک درمورد رفتار مصرف‌کنندگان با کمبود آیفون ۱۴ پرو سؤال شد. تحلیل‌گران پرسیدند آیا آن دسته از مشتریانی که قصد داشتند آیفون ۱۴ پرو را در ماه دسامبر خریداری کنند، با وجود انتظار طولانی موفق شدند محصول موردنظرشان را به‌دست بیاورند یا درعوض مدل دیگری را خریداری کردند؟ یا خرید خود را به‌تعویق انداخته‌اند یا لغو کرده‌اند؟ کوک در پاسخ اعلام کرد همه‌ی داده‌های موردنیاز برای پاسخ به این سؤالات را دراختیار ندارد.

مدیرعامل اپل همچنین به سهم اپل در بازار گوشی‌ های هوشمند اشاره کرد و گفت آیفون در سه‌ماهه‌ی گذشته با وجود کمبود عرضه، در سرتاسر جهان رشد کرد.

کوک تأیید کرد اپل وضعیت کمبود عرضه‌ی آیفون ۱۴ پرو را برای سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ برطرف کرده است و اکنون می‌تواند بدون مشکل به تقاضای خریداران پاسخ دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات