قیمت و مشخصات حافظه گوشی شیائومی پوکو X5 و X5 پرو فاش شد

شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
دوربین اصلی و سلفی گوشی پوکو X5 پرو
مشخصات حافظطه و قیمت گوشی‌های شیائومی پوکو X5 و X5 پرو در اروپا به‌صورت غیررسمی دردسترس قرار گرفت.
تبلیغات

براساس گزارش‌های منتشرشده توسط افشاکننده‌‌ای معروف، شیائومی قیمت گوشی‌های پوکو X5 و X5 پرو در بازار اروپا را معین کرده است. بنابر آنچه نوت‌بوک‌چک می‌نویسد، ظاهراً مدل ارزان‌تر با قیمتی کمتر از ۳۰۰ یورو و پوکو X5 پرو نیز با مبلغی نزدیک به ۴۰۰ یورو دردسترس قرار خواهد گرفت.

افشای قیمت این دو گوشی در حالی رقم خورده که زمان زیادی به رونمایی از این دو محصول نمانده است. البته، شیائومی دو مدل گوشی جدید پوکو را در بازار هند و اروپا عرضه می‌کند؛ اما تا این لحظه فقط قیمت‌های اروپا فاش شده است. از سویی دیگر، همین چند روز پیش مشخصات کامل گوشی هوشمند پوکو X5 و رندرهای رسمی آن نیز به‌صورت آنلاین فاش شدند.

رندرهای رسمی پوکو X5 و X5 Pro، شباهت بسیار زیاد این دو گوشی را تأیید می‌کند
رندرهای رسمی فاش‌شده از پوکو X5 و X5 پرو دوربین پشتی سه‌گانه، نمایشگر تخت و برخی رنگ‌بندی‌های زیبای این گوشی‌ها را نشان می‌دهند.
رندرهای رسمی پوکو X5 و X5 Pro، شباهت بسیار زیاد این دو گوشی را تأیید می‌کند

به‌گفته‌ی حساب کاربری Sudhanshu1414 و _snoopytech_ در توییتر، شیائومی می‌خواهد گوشی پوکو X5 را با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و حافظه رم ۶ گیگابایت با قیمت ۲۶۹ یورو در اروپا روانه‌ی بازار کند که قیمتی مشابه گوشی پوکو X4 پرو در سال گذشته خواهد داشت. با‌این‌حال، هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت قصد دارد ترکیب حافظه دیگری غیر از این ارائه کند یا خیر.

شایئومی می‌خواهد گوشی پوکو X5 را به یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی مجهز کند و در قاب جلویی آن نیز پنل نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED قرار دهد که وضوح تصویر ۱۰۸۰p ارائه می‌کند و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز خواهد داشت.

در مقابل، قیمت مدل پایه پوکو X5 پرو از ۳۷۹ یورو شروع می‌شود و شاید با توجه به اینکه براساس اطلاعات فاش‌شده‌ی کنونی نمایشگر یکسانی در دو مدل به‌کار رفته است، چنین اختلاف قیمتی منطقی به‌نظر نرسد؛ اما تفاوت‌های دیگری وجود دارند که می‌توانند موجب این تفاوت قیمت شوند. برای مثال، گوشی پوکو X5 پرو دوربین اصلی و دوربین سلفی بهتری خواهد داشت و به تراشه سریع‌تری نیز مجهز می‌شود.

علاوه‌براین، پوکو X5 Pro باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ۶۷ واتی دارد؛ اما مدل معمولی این گوشی از ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. همچنین، حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی آن نیز می‌تواند به‌طور مستقیم روی قیمت اثرگذار باشد. سری گوشی‌های پوکو X5 در روز دوشنبه تاریخ ۶ فوریه ۲۰۲۳ میلادی (۱۷ بهمن ۱۴۰۱) به‌طور رسمی در رویداد معرفی خواهند شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره پوکو X5 و X5 پرو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات