مشخصات دقیق پوکو X5‌ و پوکو X5‌ پرو فاش شد

پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رابط کاربری پوکو X4 پرو
مشخصات دقیق پوکو X5‌ و پوکو X5‌ پرو در وب‌سایت خرده‌فروشان اروپایی فهرست شده و ظاهرا پوکو X5‌ پرو ارزان‌ترین گوشی با تراشه‌ Snapdragon 778G خواهد بود.
تبلیغات

پیش‌بینی می‌شود سری گوشی‌های پوکو X5 به‌زودی در بازارهای مختلف عرضه شود. اگرچه این برند هنوز خبر رسمی‌ درباره‌ی تاریخ رونمایی اعلام نکرده است؛ اما براساس شایعات، معرفی هند در تاریخ ۶ فوریه (۱۷ بهمن ۱۴۰۱) انجام خواهد شد.

به‌گزارش گیزموچاینا، پیش‌از رونمایی، هر دو گوشی پوکو X5 و پوکو X5 پرو در خرده‌فروشی بلغاری و وب‌سایت CityTel دیده شده است که می‌توان به مشخصات و طراحی این خانواده پی برد. بااین‌حال در وب‌سایت خرده‌فروشی، تصاویری از پوکو X4 GT و پوکو X4‌ پرو به‌نمایش گذاشته شده است.

مشخصات پوکو X5 پرو

طبق فهرست خرده‌فروشی، پوکو X۵ پرو دارای صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن Full HD پلاس، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و محافظ گوریلا گلس ۵ کورنینگ خواهد بود. وزن گوشی ۱۸۱ گرم و ابعاد آن به ۱۶۲٫۱‍ در ۷۶ در ۷٫۹ میلی‌تر می‌رسد.

طراحی فاش‌شده‌ پوکو X5‌ پرو با چینش مثلثی دوربین

قدرت سخت‌افزاری این گوشی پوکو را تراشه‌ی Snapdragon 778G کوالکام با پردازش گرافیکی Adreno 642L تأمین می‌کند. گفته می‌شود پوکو X5‌ پرو ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه‌ی یادشده خواهد بود.

این گوشی در پنل پشت ظاهراً از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به‌همراه دوربین فوق‌عرض ۸ مگاپیکسلی و دوربین پرتره ۲ مگاپیکسلی میزبانی خواهد کرد. از سوی دیگر، در پنلو جلو، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی را برعهده خواهد گرفت.

براساس این فهرست، X5 پرو دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع ۶۷ وات و گواهی IP68 خواهد بود. این گوشی ظاهراً در رنگ‌های زرد، مشکی و آبی دردسترس قرار می‌گیرد.

مشخصات پوکو X5

مدل معمولی همچنین مانند مدل پرو صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن Full HD پلاس (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل) خواهد داشت؛ اما به‌جای محافظ گوریلا گلس ۵ کورنینگ از گوریلا گلس ۳ کورنینگ بهره خواهد برد. این گوشی کمی بزرگتر و سنگین از مدل پرو با ابعاد ۱۶۵٫۸ در ۷۶٫۲ در ۷٫۹۸ میلی‌متر و وزن ۱۸۹ گرم خواهد بود.

پوکو X5‌ از تراشه‌ی Snapdragon 695 کوالکام به‌همراه ۶ گیگابایت رم قدرت می‌گیرد. این گوشی از دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسل و دوربین ۲ مگاپیکسل تشکیل خواهد شد.

جدا از این، فهرست نشان می‌دهد که این گوشی پوکو دارای گواهی IP54 (مقاومت در برابر آب‌و گردو‌غبار) خواهد بود و در رنگ‌های سبز، آبی و مشکی روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات