فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین حد خود در ۱۰ سال گذشته رسید

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طراحی پشت آیفون ۱۴ پرو
سال ۲۰۲۲ شاهد افت فروش گوشی‌های هوشمند بودیم ولی اپل و سامسونگ موفق شدند همچنان در صدر فهرست برترین فروشندگان گوشی باقی بمانند.
تبلیغات

شرکت‌های تولیدکننده‌ی رایانه‌های شخصی، تنها کسانی نبودند که در سال ۲۰۲۲ با افت درخورتوجه فروش مواجه شدند. Canalys می‌گوید میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال گذشته نسبت به ۲۰۲۱ حدود ۱۱ درصد کاهش یافته که بدترین عملکرد سالانه‌‌ی این بازار در ۱۰ سال اخیر است. وضعیت فروش گوشی‌ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲ حتی بدتر بود و می‌توان گفت بدترین دوره‌ی سه‌ماهه در دهه‌ی اخیر بوده است.

بیشتر شرکت‌های بزرگ سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند موفق شدند این شرایط سخت را سپری کنند. اپل و سامسونگ تنها برندهای هستند که سهم بازار آن‌ها در سال ۲۰۲۲ به‌ترتیب ۱۹ و ۲۲ درصد رشد کرد. ازطرفی، میزان فروش شرکت‌های چینی مثل شیائومی، اوپو و ویوو نیز همگی با کاهش همراه بود. اپل در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۲ حتی از سامسونگ پیشی گرفت که چندان هم تعجب‌آور نیست زیرا خانواده‌ی آیفون ۱۴ نسبت به سری گلکسی S22، محصولات جدیدتری به‌حساب می‌آیند. سهم بازار غول فناوری مستقر در کوپرتینو در فصل پاییز ۲۵ درصد بود درحالی‌که سامسونگ در این بازه فقط ۲۰ درصد بازار گوشی‌های هوشمند را دراختیار داشت. این یعنی برندهای برتر موفق شدند جایگاه خود را حفظ کنند.

نمودار میزان فروش گوشی‌های هوشمند

ازجمله دلایل افت فروش گوشی‌های هوشمند می‌توان به تورم و رکورد اقتصادی در جهان و مشکلات عرضه اشاره کرد. در چینن شرایطی، حتی مشتریانی که توان مالی برای خرید گوشی موردنظر خود را داشتند، گاهاً در پیدا کردن آن محصول با مشکل مواجه شدند. این امر سبب شد تا شرکت‌ها، همه‌ی تلاش خود را برای جذب مشتریان انجام دهند.

میزان فروش شرکت‌های برتر سازنده گوشی‌های هوشمند

به گزارش انگجت، انتظار نمی‌رود در سال جاری شاهد بهبود درخورتوجه فروش گوشی‌های هوشمند باشیم. طبق پیش‌بینی Canalys، بازار گوشی‌های هوشمند در بهترین حالت می‌تواند کمی رشد داشته باشد. محدودیت‌های ناشی از شیوع مجدد کرونا در چین رفته‌رفته درحال کاهش است اما محققان معتقد هستند که تأثیر این اتفاق در نیمه‌ی دوم سال جاری احساس خواهد شد. شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در این وضعیت برای جذب بیشتر خریداران، احتمالاً به تبلیغات بیشتر روی خواهند آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات