پیش‌بینی‌ها از افزایش ۴۴ درصدی عرضه گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۳ حکایت می‌کنند

دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گشتن در سایت زومیت با نمایشگر اصلی گلکسی زد فولد ۴
ترندفورس می‌گوید در سال جاری بیش‌ از ۱۸ میلیون دستگاه گوشی تاشو عرضه خواهد شد که نشان‌دهنده‌ی رشد ۴۴ درصدی درمقایسه‌با سال ۲۰۲۲ است.
تبلیغات

طبق پیش‌بینی ترندفورس، محموله‌های گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۳ درمقایسه‌با سال قبل حدود ۴۴ درصد افزایش خواهد یافت. این شرایط روی بازار لولاهای مخصوص این گوشی‌ها نیز تأثیر خواهد گذاشت و ارزش آن را به ۵۰۰ میلیون‌ دلار خواهد رساند.

براساس اعلام ترندفورس، سال گذشته ۱۲٫۸ میلیون گوشی هوشمند تاشو روانه‌ی بازار شد که این تعداد در سال ۲۰۲۳ به ۱۸٫۵ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت. در سال گذشته، سامسونگ ۸۲ درصد از سهم بازار گوشی‌های تاشو را دراختیار داشت؛ زیرا سایر تولیدکنندگان محصولات تاشو مثل شیائومی، اوپو و ویوو، گوشی‌های خود را به‌طور محدود و فقط در چین عرضه کردند.

آمار مربوط به فروش گوشی‌های هوشمند تاشو فقط یکی از نکاتی است که ترندفورس در گزارش اخیر خود به آن اشاره کرده است. این شرکت تحقیقاتی اطلاعاتی نیز درباره‌ی انواع لولاهای به‌کار‌رفته در گوشی‌های تاشو به‌اشتراک گذاشته است. درحال‌حاضر، دو نوع لولا در این محصولات استفاده می‌شود: لولای قطره‌ای و لولای U شکل.

لولای قطره‌ای از قطعات پیچیده‌ای تشکیل شده و هزینه‌ی ساخت آن چند برابر مدل دوم است. همچنین، ترندفورس پیش‌بینی کرده است با افزایش نرخ نفوذ دستگاه‌های تاشو میان مردم، شرکت‌های سازنده‌ی این محصولات به‌دنبال راهکارهای مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند تا بتوانند قیمت آن‌ها را در سطح معقول حفظ کنند یا حتی کاهش دهند.

لولای گلکسی زد فولد ۴

به‌گزارش GSMArena، ارزش بازار لولاهای مخصوص گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۳ به ۵۰۰ میلیون‌ دلار خواهد رسید که درمقایسه‌با سال گذشته نشان‌دهنده‌ی رشد ۱۴٫۶ درصدی است. شرکت‌هایی مثل KH Vatech و S-Connect لولاهای U شکل موردنیاز سامسونگ را تأمین می‌کنند. برندهای دیگری که از لولاهای قطره‌ای در ساخت محصولات خود بهره می‌برند، نیز از خدمات شرکت‌هایی مثل Amphenol و Asia Vital Components استفاده می‌کنند.

نمایشگر تاشو گلکسی زد فولد ۵ احتمالاً فرورفتگی کمتری خواهد داشت
نمایشگر تاشو گلکسی زد فولد ۵ احتمالاً فرورفتگی کمتری خواهد داشت
مطالعه '2

شرکت‌های سازنده‌ی نمایشگر هم به‌دنبال تقویت دانش فنی خود درباره‌ی لولاهای مخصوص گوشی‌های تاشو هستند. CSOT راهکار جدیدی رونمایی کرده است که درواقع صفحه‌نمایش OLED تاشو را با لولای ادغام می‌کند. بدین‌ترتیب، تولید دستگاه‌های تاشو آسان‌تر می‌شود و دوام آن‌ها نیز بهبود می‌یابد.

یکی از نگرانی‌های مهم‌ کاربران گوشی‌های هوشمند تاشو، چین‌خوردگی وسط پنل این محصولات است. ترندفورس مدعی شده است سامسونگ از این موضوع اطلاع دارد؛ اما در ساخت گوشی‌های هوشمند تاشو خود همچنان از لولای تک‌محور U شکل استفاده خواهد کرد. بدین‌ترتیب، گلکسی‌ زد فولد ۵ احتمالاً هم‌قیمت مدل قبلی خواهد بود یا حتی کاهش خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات